CARF Sukhoi 31 Petrol

Started by jornat, 2012-12-17, 21:08:51

Previous topic - Next topic

jornat

Allting är ju egentligen Pontus fel som kastade ut en krok i augusti.
"Extrapris denna vecka. CARF Sukhoi 31. Endast två kvar.Slå till nu. Imorgon kan det vara för sent."
Så det gjorde jag – slog till alltså - och fick låna Robbans släp för att få hem kartongerna från Simmelsberga. Sen hade vi lucköppning med bubbel.
Som skalafreak vill man ha en förebild och den hittade jag i PT-ZSL. Bifogar några bilder.


Image Insert:

23.67 KB

Image Insert:

36.16 KB

Image Insert:

21.44 KB
Använde sedan ganska många timmar till att maskera av röda fält varpå det bar av till Ivve Hallbergs (är han bekant??) lackverkstad som målade rött. Hade samtidigt fått tag på vinyl i samma färg. Så här såg det ut när delarna kom hem från verkstan



Image Insert:

43.49 KB
 

Lonsan

Hmm, och jag i min tur måste \"skylla\" på Skymic, det var nästan så jag hoppade på en Valach 210-B2 också
men \"fegade ur\" på den punkten.
Jörgen, det ser väldigt snyggt ut, jag har inte bestämt min dekor och just nu blir jag riktigt sugen
på att göra en tvilling. Hur ser den ut på undersidan?
Tänker du göra ränderna med vinyl?
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Ivve hallberg, känner igen namnet, är inte han en duktig byggare som hänger rätt mycket på rcflyg.se?

Oavsett, det här kommer bli fint. Snyggt schema har du också valt, väldigt klassiskt och tidlöst. Vad blir det för morot där framme?
 

Skymic

Grymt snyggt Jörgen, det röda skala schemat kommer att bli grymt synligt och bra.
Se bara till att ha en bra komtrast på undersidan.[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


jornat


I november var jag på Gotland någon vecka och passade då på att köra in min ZDZ 180. Den levererades av Micke under Norgetävlingarna och fick nu provas för första gången. Den har startat snällt och har nu gått i tre timmar med mineralolja 3%. Jag köpte ett par påhängsljuddämpare från en tjeckisk firma (JMB) och den dämpning dessa gav (vilket inte var så mycket) fick grannarna på Fårö stå ut med. Dessbättre är det inte så många turister där denna tid på året. En av grannarna kom upp och ville kolla vad som var på gång eftersom han tyckte det var konstigt att jag körde motorsågen på samma varv hela tiden. Efter ungefär två timmars körning ändrades gången markant och motorn började gå mjukare och jämnare.

Image Insert:

53.98 KB
 

paroos

#5
Nice doc!
Snyggt, stilrent och enkelt schema.
Blir en grym IMAC maskin...




//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

jornat

Sen har pimpningen fortsatt med vinyldekaler och stripes. Rikard har skurit text, stjärnor, Sukhoiloggor mm i vinyl (stort tack Rikard) och stripes har jag kunnat skära ut på egen hand. Inte hållt på så mycket med denna typ av arbete tidigare men med vatten, schampoo och en gummispackel har det gått bra


Image Insert:

25.66 KB

Image Insert:

34.52 KB

Image Insert:

30.46 KB

Image Insert:

33.21 KB
 

Spitfiremagnus83

Imponerad att du har lyckats sätta de långa vinylbitarna på plats, det måste ha varit ett tålamodsprövande arbete. Har du haft någon mall att gå efter?
 

Eklund

Detta kan nog bli en av de snyggaste maskinerna nästa år!

Mycket bra jobbat.
--Per

jornat

Nej - hsr inte haft en mall. Penslat/sprayat underlaget med vatten med några droppar schampoo i. Sedan kan man lätt justera och med gummispackel trycka ut alla små bubblor och blåsor. Speciellt när större bitar skulle sättas på var gummispackel oumbärlig. Hade en gammal spackel som använts till fogning av klinker och kakel. Den tog jag och skar i mindre lagom stora bitar.
 

Paul

Snyggt Jörgen[:p]..... Sukhoi-broder, den blir vacker[:)]
.......kamrat Paul. [:o)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Ursnyggt!!! Saken är klar! Jag gör en tvilling :-)
Jag kommer dock att köra rubbet i vinyl, har övat på det förr och det är görbart.
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

[:)][:)][:)]Roligt med tvillingar.....
2 par stora tvillingar i Ryska familjen nästa år[:o)][:o)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Vackert Bygge Jörgen !!  Ska bli roligt att kopiera dig, men kanske bara du som förstår vad jag menar ;-)

/Rikard



Paul

Ho, ho, hi, hi[;)][;)], du skall göra en Levenstam gubbe i plast, men den skall naturligtvis föreställa Jörgen.[;)][;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC