Stockholms Träning

Started by Rikard Levenstam, 2013-04-06, 17:54:16

Previous topic - Next topic

Rikard Levenstam

Vackert väder i Stockholm..... Trängsel i readyBoxen...

Ser man på... en 37% Krill Sukhoi förgyllde fältet idag.....

Image Insert:

85.24 KB



Niilo

#46
Många vackra \"EXTRA\" värmer mitt gamla flygarhjärta extra!
 

Papmehl

Tack för en trevlig tränings dag på Barkarby! 22 grader och klarblå himmel! Stockholm style [:D]




// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill Aircraft - Desert Aircraft - ExtremeFlight -  Mejzlik - Muller - Futaba servos
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Rikard Levenstam

Dagens Träning i Vallentuna med Depron, EPP samt Balsa fick mig att åka hem och ladda ackarna till Extran... Nu hoppas jag på flygväder utomhus.....

/Rikard



Mikael_Ingemarson

Tur att du har en Cub också. För du verkar lite insnöad på Extror. /Micke

Rikard Levenstam

Hmm... Extrorna är Robbans och Mickes... Själv har jag vägrat platta flygplan i 47 år....  8)



Skymic

#51
Och varför har ni inte tränat in Sport programmet i F3P, finn fortfarande chans att anmäla sig,
Hells'en kommer upp från Slåne lande för att vara med, strongt!
//Micke


Rikard Levenstam

Så var det dags igen för lite flygträning. Nypremiärer med nya servon, nya vingar och även helt nytt  :D

Fin dag men kallt...




Paul

Kul att ni är igång allihopa, extra roligt att Robert har premiärat sin vackra Sukhoi. Grattis :)
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Mikael_Ingemarson

Nå Robert hur känns det??

Lonsan

Paul-Sukken ser lite liten ut (?)
Är det en 100 cc eller har jag blivit storleks-blind?
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Pontus, det är samma storlek som min (ibland kan bilder vara missvisande), likadan motor och propeller med....... :P
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

paho

Så har man luftat nya Extran, finns en del att trimma... kom så långt att vi noterade att anfallsvinkeln mellan stabbe och vinge behöver ändras, tur att man har Rikard i närheten så att man kan ta tillvara på hans kunskaper om Krill-Extran. Snart blir det även en minime som ska in i kärran + en instrumentbräda. Skönt att kunna testa i lugnt väder. Väntar nu på 2016 års program.

//Patric

/Patric

Par A

Härligt att du är på g Patric..., blir farlig nästa säsong.
Bra med en som är grundligt inkörd på maskinen och vet vad som
ska göras.
Kanonväder idag och blev också en repa till fältet.

Kul att höra  Patric.
//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

paho

Det känns bra att kunna rådfråga Rikard, han har bra koll på hur kärran ska vara trimmad.

Mina förhoppningar är att Stockholms -gänget är bra tränade inför nästa säsong, nu känns det bra.

//Patric

/Patric