Lära sig ett program

Started by OlleG, 2013-04-09, 22:08:48

Previous topic - Next topic

OlleG

Hej
Tänkte försöka lära mig ett program, på simulator mest än så länge. Har flugit några år så manövrarna som sådana känns inte omöjliga att ta sig igenom men inser att det är mycket träning för att få det att likna något vettigt.  

Hur som helst mitt grundproblem är att komma ihåg manövrarna i programmet. Jag har klistrat upp det på sidan av skärmen men när man flyger är det svårt att hinna titta.
Finns några trick hur man gör/tänker för att komma ihåg?

Sedan har jag massor av frågor på flygplansinställning också men det kanske går att hitta i forumet. Modellen jag flyger är en PilotRC Yak55.

OlleG

Guzzten

Hej och välkommen! jag har samma problem som du, att inte komma ihåg mer än 3 manövrar i taget.. :(
Jag har lärt mig:
1. skaffa/gör ett pinnplan. Med det nöter du in sekvensen även i tvsoffan, sängen, matbordet och på skithuset. tro mig, det hjälper!
2. flyg, på riktigt eller i simulator, 3 manövrar i taget, så kommer hela sekvensen att sitta så småningom.
3. skriv ner sekvensen som du vill ha den uppläst, på ett papper, manöver för manöver. när du sedan är på fältet kan vem som helst läsa för dig, utan att kunna Arestifigurerna.
4. när du har gjort detta börjar du om på punkt 1. :)

så har jag gjort och jag kan hjälpligt flyga sportsman solo på fältet.

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Turinigy 9X, Assan, DLE, No name kina maskin, lagom servon, träpropeller.
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Kent

Jag använder detta som hjälp när jag ensam tränar på fältet i början av säsongen.
Brukar ta med skylten till tävlingarna. Publiken får då ett hum om vad vi håller på med i luften.
Se:http://mini-iac.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1612&SearchTerms=skylt

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Lonsan

Jag lyckas oftast inte lära mig kända programmet förrän jag flugit det med läsare.
Detta gäller kända programmet, av någon anledning när det gäller okända program under tävling
verkar hjärnan lägga in en annan växel för där brukar jag lyckas lära mig både det okända jag ska flyga
och någon annan klass\' okända som jag ska döma.
Max 300 tecken, 272 återstår

Henrik

quote:
Originally posted by OlleG

Hej
Tänkte försöka lära mig ett program, på simulator mest än så länge. Har flugit några år så manövrarna som sådana känns inte omöjliga att ta sig igenom men inser att det är mycket träning för att få det att likna något vettigt.  

Hur som helst mitt grundproblem är att komma ihåg manövrarna i programmet. Jag har klistrat upp det på sidan av skärmen men när man flyger är det svårt att hinna titta.
Finns några trick hur man gör/tänker för att komma ihåg?[/

Sedan har jag massor av frågor på flygplansinställning också men det kanske går att hitta i forumet. Modellen jag flyger är en PilotRC Yak55.

OlleG



Jag kör med dubbla skärmar till simulatorn,funkar kanon[:)]



/Henrik Karlsson