Main Menu

Premiär dax!

Started by Papmehl, 2013-05-17, 22:12:53

Previous topic - Next topic

Papmehl

Imorgon lördag ser det ut att bli fint väder så då blir det premiär.

Återkommer...[:D]

Image Insert:

85.8 KB

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec-3W-ExtremeFlight-Sebart-Desert Aircraft-Krill Aircraft
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Eklund

Lycka till!  

Ser fram emot en rapport.
Det blir en tuff maskin att tävla mot och känn nu inget favorittryck nästa helg för allt i världen :)

--Per

Papmehl

Haha! Ja har ju bara några dagar att flyga in mig så vi får se :) Sebart sukhoien blir såld på måndag.. Så jag har ju inget val! Men jag ska försöka ge dig en bra match!

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec-3W-ExtremeFlight-Sebart-Desert Aircraft-Krill Aircraft
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Speedbird

#3
Krill Yakar flyger så bra att du bara behöver ett par dagar att flyga in dig på den [:)] [8D]
med DA-170 i nosen behövs det bara halvgas för att ta sig igenom Basic...
om du inte hamnar på pallplats med denna i Påldalen, det ultimata Basic vapnet,
ja då är det hjulkåpornas fel ! [:D]

Lycka till med premiärflygningen,
kolla en extra gång wirarna till sidorodret, rodret är STORT och det är enorma krafter på det,
så försiktiga utslag i hög fart eller om du gasar mycket...

i all välmening från en som underskattade krafterna på wire installationen [xx(]

/Perra
 

Eklund

Jag skulle vilja säga att det är klockren pallplats i Påldalen. T.o.m jag siktar på pallplats. Det är ju bara tre anmälda i Basic[:D]

Henrik

Blir man 3a eller sist om det är 3 deltagare[?][:D]

/Henrik Karlsson

 

Mikael_Ingemarson


Speedbird

#7
jag tycker att en pallplats är mer \"värd\" om det är 8 - 10st man tävlar mot i sin klass på en tävling,
är det bara 3 piloter i en klass såå...

visst, man gör upp om 1:a 2:a 3:a men... hur kul / spännande är
det för piloterna i den klassen... om man vet att man som sämst blir typ 3:a...
jag tar Helsingborgs tävlingen som exempel,
där hade man kunnat ställa upp i Advance och blivit 3:a hur kasst man än hade flugit så länge man inte havererat förståss [;)]

just my 2 cents...
som de säger i amerikat [:D]

/Perra


 

Guzzten

Man kanske skulle anmäla min ohängde bror att flyga, så får ni chansen att komma 4a....
Nä, han får stanna på marken och ta bra bilder istället.

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Aeroparts

Hmm..vad är det då som gör att det bara är 4 som flyger advanced i Sverige fortfarande, det är ju bara att gå upp. Ingen skulle nog bli gladare än de som redan är där och bara vill mäta sig med andra. Ingen av dessa glädjer sig nog med en seger där de bara har varit enda deltagaren. De gick nog inte upp för att ta lätta segrar utan ville ha högre utmaningar.
/Lennart

Lonsan

Lennart på pallplats i Advanced nästa tävling :-). :-) så får det bli !
Max 300 tecken, 272 återstår

Aerobat

Kan bara hålla med Lennart[:(]
Själv känner jag brist på motivation och det är tveksamt om jag kommer att ställa upp på tävlingar där man inte får konkurrera om en pallplats.
Mvh Ulf

Lonsan

quote:
Originally posted by Speedbird

Krill Yakar flyger så bra att du bara behöver ett par dagar att flyga in dig på den [:)] [8D]
med DA-170 i nosen behövs det bara halvgas för att ta sig igenom Basic...
om du inte hamnar på pallplats med denna i Påldalen, det ultimata Basic vapnet,
ja då är det hjulkåpornas fel ! [:D]

Lycka till med premiärflygningen,
kolla en extra gång wirarna till sidorodret, rodret är STORT och det är enorma krafter på det,
så försiktiga utslag i hög fart eller om du gasar mycket...

i all välmening från en som underskattade krafterna på wire installationen [xx(]

/Perra


Det kan var nackdelar med 144kg servokraft också...det blir ju inte mer wirekraft än vad servona pallar...
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson


Speedbird

quote:
Originally posted by Aeroparts

Hmm..vad är det då som gör att det bara är 4 som flyger advanced i Sverige fortfarande, det är ju bara att gå upp. Ingen skulle nog bli gladare än de som redan är där och bara vill mäta sig med andra. Ingen av dessa glädjer sig nog med en seger där de bara har varit enda deltagaren. De gick nog inte upp för att ta lätta segrar utan ville ha högre utmaningar.
/Lennart



kanske för att för oss vanliga dödliga piloter
är Advance så svårt att man som läsare blir svettig bara
av att läsa arestin, INNAN kärran lämnat marken ! ! [:I]
det finns i alla fall en intermediate pilot som utan vidare kan gå upp till Advance om han bara vill ! [;)]

Jag tror inte heller att de som flyger Advance gör det för att ta några \"lätta\" segrar...
att bara flyga igenom det programmet på ett bra sätt kräver en skicklighet som de flesta av oss bara drömmer om...

/Perra