EF-Extra 88\" 50cc 4500:-

Started by lennartfors, 2013-07-03, 23:14:31

Previous topic - Next topic

lennartfors

-Säljer min Extreme Flight Extra 88\" med Power HD digitalservon, regulatorer för att kunna använda 2 cells lipo till mottagare och tändsystem, magnetströmbrytare, tankventil, metallspinner mm.

-Modellen är i mycket bra skick och aldrig kraschad. Dock är tyvärr motorn (JC AR 51 cc) defekt. -Därav priset.

Finns i Ludvika

Lennart Tfn 0702505809

Ps. Liten elkärra (dock ej högvingad) i 15-25 storlek kan eventuellt vara intressant som delbetalning.
 

Guzzten

Vad är det som är fel på motorn?

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

lennartfors

-Konstruktionen är så \"intelligent\" att vevaxel och vevstake sitter ihop med en pressad bussning. Den släpper och tar tag i vevhusets bakre del. Har försökt med nån slags värmebeständig epoxi utan framgång. Möjligt att en mekanisk firma skulle kunna lägga dit en svets,-men då lär väl balansen påverkas? Motorn gick klockrent (mkt lättstartad och perfekt tomgång) innan detta hände. Skickar även med andra delar till en sån motor om du skulle vara intresserad. Är inte 100, men tror den är i stort sett identisk med RCGF 55 cc.
 

Henrik

#3
Hej
Jag har en Extreme flight Mxs-48\" sitter hacker motor castle Creation 50a fart reglage och hitec servon med metallåda.Även positionljus monterat i den. Skidor ingår också(Dubro)







/Henrik Karlsson
 

lennartfors

-Ser ut som jag fått min kärra såld. Kommer en imorgon och tittar.
-Men vad är priset på din om du skulle sälja den för pengar?
 

Henrik

2800KR då följer 2 accar med 2600mha 4s desire Power

/Henrik Karlsson
 

lennartfors

Får fundera lite.
-Men accarna är alltså i bra skick?
-Och var finns i så fall modellen?

Mvh,  Lennart

 

Henrik

Sandviken 2 mil utanför Gävle accarna är kanske använda 30 gånger max.Tanken var att fixa något att vinterflyga med men blir för kallt.Sammtidigt har jag en modell som flyger snarlikt så kan lika gärna sälja ena.Har en kompis som är med och flyger imac sammtliga tävlingar så han kanske kan leverera till någon av dom orterna.Gå in på kalender så ser du vart dom kommer att ske

/Henrik Karlsson
 

lennartfors

Jag har slutat flyga IMAC men bor i Ludvika, så om det blir aktuellt skulle vi kanske kunna träffas i Falun eller Borlänge?

Du skriver att du har två \"snarlika modeller och kan lika gärna sälja den ena\". -Om du hade valt att sälja den andra; -vore det i så fall samma pris?

-Ursäkta att jag dividerar, men jag har lite beslutsångest om jag ska behålla pengarna jag får för min maskin (som jag egentligen behöver), eller om jag ska slå till på en kärra typ din, vilket jag är frestad till.
-Visst går den att flyga på ett såpass litet utrymme som en fotbollsplan om man är någorlunda säker vid spakarna?
-Du är möjligt vis inte intresserad av att ta nåt annat som inbyte?
-Har en helt obyggd GP Nieuport IX, och en bara påbörjad TWM Zen 30 (liten F3a modell) vilka båda köptes ioövertänkta stunder....
 

Henrik

Falun skulle funka å mötas. Det andra planet en parkmaster som funkar helt ok inte lika bra som XMS.Varför jag väljer att ha den kvar är att jag får in den i bilen som den är tillsammans med mitt 100cc plan.MXS lär jag ta av vingarna(Lat)plus att parkmastern är enklare å ha med sej när vi är ut å campar med husvagnen

/Henrik Karlsson
 

lennartfors

-Hej igen.
-Nu har jag all info och är frestad att slå till, men säger samtidigt att du absolut inte ska hålla den. Återkommer om det blir aktuellt och jag får ta risken att den är borta. Tackar för den tid du lagt ner på att svara.

Lycka till,  Lennart
 

Henrik

Ingen fara åker till Öland på söndag borta till tisdagen veckan efter[:)] Sätter ut annons på modellen ikväll.Kanske någon på vägen vill ha den[?]

/Henrik Karlsson