EF Extra 300

Started by Lindgren, 2013-09-27, 16:01:25

Previous topic - Next topic

Lindgren

Nu har kanoten fått sin sista chans.
Var ute och flög idag och då släppte klädseln undertill så nu är det slut på träepoken hos mig.
Så om det finns någon som är intreserad så säljes den till den som vill ge mest.
Maskinen flyger helt gudomligt men jag orkar inte hålla på med klädsel som ska sträckas och sån skit.
Den säljes tom och med den nya skadan(se bild)
Intresserad hör av dig

// Mattias
0725-174080



Image Insert:

75.52 KB





Image Insert:

72.49 KB

AUTOPARTNER.SE
ZDZ

Guzzten

Skambudar 500kr. Man måste försöka!

// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Lindgren

#2
Lite till kan den väll va värd
Men tack för ditt bud

// Mattias

AUTOPARTNER.SE
ZDZ

Lonsan

Hmm...vad väger åbäket tom och torr?
Max 300 tecken, 272 återstår

Lindgren

Det kan du få reda på imorgon när den är tömd
men nu  väger den 19,5 kg fulltankad

// Mattias

AUTOPARTNER.SE
ZDZ

Lindgren

quote:
Originally posted by Lonsan

Hmm...vad väger åbäket tom och torr?



Den väger ca:11200g torr och tom

// Mattias

AUTOPARTNER.SE
ZDZ

Lonsan

Ok, vet inte om jag ska säga attans eller vilken tur...men det var lite mer än tänkt mig.
Har en komplett setup extra liggande likadan som till min stora SU-26 och med ett plan som vägt 10 kg tomt hade då hamnat under 20 kg vilket gett den där lilla extra flygtiden som jag inte har på SU-26:an (den väger 21,5 kg)
Max 300 tecken, 272 återstår

Bergstrom

Hej Mattias
Vilken storlek är det på kärran ?
100cc eller 150cc ?

//
Jonas

Papmehl

Jag heter också Mattias så jag kan svara :) det är 150cc.

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight - Sebart - Mejzlik
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Aeroparts

Snarare 170cc uppåt om du vill ha prestanda, helst med pipor.
Inget skämt.
/Lennart

Spitfiremagnus83

Tror den är byggd kring da170.... Rätta mig gärna om jag har fel!
 

Lonsan

Och eftersom det finns ljudpoäng när man tävlar och ljudrestriktioner på de flesta fällt så helst INTE pipor utan snarare ännu större
motor och därmed lägre arbetsvarv.
Den där ZDZ 180 verkar göra bra ifrån sig i förhållande till vad den låter. :-)

Effekten av pipor är ju att öka vridet inom ett avstämt intervall, dvs att för en given motorvolym
möjliggöra ett större effektuttag på lämplig del av varvtalskurvan.
Jag har på de 6 år jag varit aktiv inte sett, eller hört, någon pipförsedd maskin där man
lyckats kombinera god effekt, lågt ljud och driftsäkerhet på ett bättre sätt än vad
ett nummer större motor med bra kanister ger utan krångel.
Max 300 tecken, 272 återstår

Papmehl

Jag svarade bara på hans fråga för att vara tydlig :) jag fattar vad du menar Lennart :) jag har själv 170cc DA med kanistrar i min krill yak. Apropå kraft så känner jag att min DA och med mtw 115 k kanistrar som jag har behöver jag inga pipor. Grymt bra kraft ändå!

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill - Aircraft - Desert Aircraft - 3W - ExtremeFlight - Sebart - Mejzlik
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Bergstrom

Hej och tack för svaret ang. storleken.
Sitter med en DA170 som nog vill ha ett hem.
Men funderar och är lite sugen på Valach 170 B2-4T med dubbla canistrar.
Någon som har erfarenhet av denna spis?

Ursäkta för trådkapningen.

//
Jonas

Lindgren

Tjena
Jag har flugit maskinen med både ZDZ 160 och 180.
Med ZDZ160 inga problem
Med ZDZ 180 riktigt roligt

// Mattias

AUTOPARTNER.SE
ZDZ