Krill Extra 41%

Started by Rikard Levenstam, 2013-10-01, 21:54:58

Previous topic - Next topic

Rikard Levenstam

Köpte en HPP-21 Plus vilket gör det möjligt att programmera servona från en PC. 1000ggr smidigare än min tidigare Hitech programmerare !

Dessutom blixtsnabb leverans från Autopartner...såklart :-)

http://www.youtube.com/watch?v=tAVWyl_BUM8

/Rikard



Lonsan

Oj, 1000 ggr! :-0
Måste betyda att de 2 á 3 minuter det brukar ta att synka 2 servo med HFP-25 nu är nere på runt 150 ms?
;-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

quote:
Originally posted by Lonsan

Oj, 1000 ggr! :-0
Måste betyda att de 2 á 3 minuter det brukar ta att synka 2 servo med HFP-25 nu är nere på runt 150 ms?
;-)



woow ! ! häftigt [8D]

 

Rikard Levenstam

Bättre är ju inte bara snabbare... Att det alltid fungerar och dessutom överskådligt är ingen nackdel... [8D]

Hur var det nu med instrument i en IMAC modell? Är det godkännt att enbart ha PowerBOX display samt 3W varvräknare? Eller skall det vara skala lika instrument för att räknas?

Perra, Hade inte du PB som instrument i dn YAK? godkännt?

/Rikard



Aeroparts

I så fall så har vi ändrat reglerna ytterligare en gång.
Senaste regeltolkningen vi fick var på domarkursen och då var det instrumentpanel med instrument (skalalika). Inte ens bara aresti programmet trots att vissa yakar och sukhoier och extror bara har detta i baksits. Jag byggde om vår bara för detta klargörande.
/lol

Rikard Levenstam

Ok, då får det bli skala instrument....PB på annan plats... /R



Rikard Levenstam

#81
Efter en joggingtur så bestämnde jag mig för att göra stabbfästet nästan som på tidigare Krill modeller.

Genomgående glasfiber \"vinge\" som skruvas uppifrån i varje stabbhalva för fixering. Denna gång blir dock vingen dold inne i stabben och endast en försänkt skruv kommer att synas.


Image Insert:

24.32 KB


Image Insert:

36.62 KB

Image Insert:

28 KB



Paul

Den där konstruktionen gillar jag[:)].....skulle ju även fungera på träkärror[^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Efter lite funderingar och lite prototyper har jag nu en hög med kabelfästen frästa i 1mm glasfiberlaminat. Har limmat in i kroppen för fixering av gas servo kabel samt tändningskablar.

Har tidigare haft tejpade kablar och öven fästen för strap på dubbelhäftande som lossnat.... Dessa kommer inte att lossna och har \"lagom\" limyta.

Punktar fast dess amed snabblim för att sedan permanent limma med epoxy med limspruta. Hålen i limdelen är lagom för limsprutan som fyller utrymmet under fästet.

[8D]

Image Insert:

86.46 KB

35% ska få sig en omgång också.....



Johan

Snyggt![8D] En fräs hade underlättat en hel del känner jag för egen del, blir så mycket snyggare också[:p]. Återkom gärna med bilder hur du har monterat dem![:p]

//Johan
//Johan

Rikard Levenstam

#85
Ok Johan, denna är till dig...

Vart rätt ok med lufthängd kabeldragning , cc100mm

/R



Image Insert:

33.91 KB

(Edit...Roterade bilden rätt...)



Johan

#86
Aha, stiligt![:)] Såg ingen helt \"plan\" yta på dem därför som jag vart lite fundersam på hur du hade tänkt montera dem i planet [:)].


//Johan
//Johan

Rikard Levenstam

Hmm Lustigt att bilden är rättvänd i datorn och felvriden i Iphone...
Måste vara någon etta eller nolla på fel plats ?

/Rikard



Rikard Levenstam

Så blev det även ett ventilationshål bakom dämparna. jag designade vackra utgångar i CAD men insåg att jag måste kanske inte krångla till allt :-)  Glasfiberförstärkt på insidan..


Nästa steg blir att montera Powerbox/mottagare/och dra kablage till höjd servon.

Image Insert:

65.39 KB



Johan

Ja det var väldigt smidigt att skapa \"läppar\" på dessa \"kompositer\"[:)].

Ser ut som om premiären inte är så långt borta för dig heller?[;)][:p]

//Johan
//Johan