Krill Extra 41%

Started by Rikard Levenstam, 2013-10-01, 21:54:58

Previous topic - Next topic

Rikard Levenstam

Har monterat över 10m kabel i Extran i helgen :-) Såklart har jag liksom Paul lättvikts kabel från PowerBox System. Sparade minst 40g på detta.

Till vingen fick det bli MPX liknande kontakter från HAB med 8-poler....Det blir till att dela +/-  men hittade inget bättre/smidigare alternativ..

http://www.hab.se/multiplex--typ-8polig-kontakt--hona--hane-gron-p-13087-c-876.aspx

Höjdservona matchar perfekt, så det verkar löna sig med att tillverka ok som är korekta geometriskt. Tyst i alla spak lägen [:)][:)]



Johan

#91
Oj, 10m?[:0] Det var snabbt jobbat, det tog mig en hel eftermiddag att dra de två kablarna bak till höjdrodret (3m)...

Tack Rikard för att jag fick komma över igår och titta in i din imponerande verkstad och granska den mycket fina Extran i verkligheten. Rikard lät mig inte gå tomhänt därifrån och skickade med mig lite limprylar, stort tack![:)] Helgen räddad![:D]

//Johan
//Johan

Rikard Levenstam

Johan, vi kan ju inte ha dig sittande och sakna byggmaterial när du har byggtid ;-)

Själv fick problem med ett servo igår, men har redan avisering av paket från Autopartner !!  Fantastiskt bra att köpa i Sverige när man behöver support ! Kanske mer värt än att spara några kronor med en Kina Web-shop, så tänker jag !!

Heja Sverige !!

/Rikard



Rikard Levenstam

Så blev fästen för kablar i bakkroppen epoxy limmade. Trevligt med ljusslinga i kroppen så att man ser hur det ser ut.. enkelt sätt att få ljus var man vill..


Image Insert:

75.19 KB



Johan

Hög mysfaktor på den bilden.[:)]

//Johan
//Johan

Rikard Levenstam

Nostalgi Afton.....   [:I]


Image Insert:

52.9 KB



Lonsan

Vafalls, så det var du det! Vi var faktikst ett gäng från min klubb, inklusive mig, som köpte ett helt knippe handlunsar för typ 28 år sedan.
Kan väl säga att dina kompositkunskaper utvecklasts en hel del sen dess, vi var inte direkt impade av vare sig finnish eller
precision vill jag minnas. Vi skrev ett spydigt brev där vi bland annat undrade om ni använt tomma mjölkpaketer som jiggar
när framkropp och bakkropp (kolfiberrör) fogats. :-D  he he.
Max 300 tecken, 272 återstår

Rikard Levenstam

HeHe... kommer ihåg det brevet... Så det var du :-)

Ja handlunsen var helt klart ett sidprojekt med avsaknad av seriösa jiggar från det vi egentligen pysslade med. Fokus låg på vikt och prestanda på F5B tävlings maskiner. Patrioten var vårt flaggskepp med allt seriöst tillverkat med riktiga jiggar.  

Men visst är finish bättre idag på komposit maskiner med cnc frästa formar.






Skymic

[:)]IMAC kärlek[:D]

//Micke

//Micke


Rikard Levenstam

Jaha... ser ut att bli trångt med hjulkåpor och trebladigt, men det finns stor chans att det funkar med några futtiga millimetrar till godo.... annars blir det en \"buckla\" i lastföskjutnings skyddet ;-)

100cc extran får plats med stabbe monterat [8D]

Image Insert:

27.66 KB




Paul

Är det i den nya bilen?

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Ja...  och den nya extran [:D]   Lååång lixom



Paul

Men jag undrade om det var den nya skåpbilen?

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Mikael_Ingemarson


Rikard Levenstam

@Paul,  Ja Nya skåpbilen och nya Extran ...  Skåpet är 400mm längre än på förra bilen.

@Micke, tyvärr blir dom högre då också... smidigt att få plats i ett parkeringsgarage. Min fd. Cheva pickis var mycket längre, och hade mycket bättre ljud... Vill ha en riktig bil igen någongång...