Personifiering av Krill SU-29 33%

Started by Spitfiremagnus83, 2013-10-09, 22:09:13

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Lite framsteg. Har fått hem lite grejer, idag kom två mottagare som jag tänkte skulle få bo i Sukhoien.

Har några frågor som jag hoppas jag kan få svar på.

1: Kan min powerbox hantera dubbla mottagare?

2: Hur ska jag sätta mottagarna/antennerna? Som bild 1 eller bild 2? Eller spelar det ingen som helst roll så länge antennerna är i 90grader förskjutna från varandra?



Image Insert:

78.52 KB

Image Insert:

81.96 KB
 

Rikard Levenstam

Varför inte ha den mottagaren som satt i?
230 flygningar utan problem tyder på att det fungerar säkert ;-)

Nej Evolution har ingång från en mottagare.

/R



Spitfiremagnus83

Den hade jag gärna haft, men, 2,4ghz modulen jag har hanterar inte 8kanals mottagare...
 

Spitfiremagnus83

Fick också hem lite instrument i skala 1/3 som ska få bli fina instrumentpaneler!

Image Insert:

86.74 KB
 

Skymic

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Fick också hem lite instrument i skala 1/3 som ska få bli fina instrumentpaneler!

Image Insert:

86.74 KB



Snygga, vart köpte du dem?

//Micke

//Micke


Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Lonsan, varför detta oj:ande?

Micke, de är köpta från Aerocockpit.com, en tjekisk firma som har sjukt mycket i sitt sortiment. Min lilla beställning kostade runt 30 € och det tycker jag är ganska prisvärt!
 

Lonsan

För att du nu ligger steget före Scander (alias Mr Gadget) ;-) , snacka om prestigeförlust :-D ;-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Niilo

Jag köpte mina instrument hos Östersunds Modellhobby - de ser ganska lika ut.
 

Spitfiremagnus83

Beställde precis en pilot till min sukhoi. Har letat efter en pilotfigur som inte ser ut som en Mc-förare. Var lite sugen på en Red Aero, Aeroparts hade till salu, men tyckte att priset var lite över min budget.

Efter lite surfande hittade jag en sida som heter Aces of iron och de hade en 33% pilotdocka som ser ut som en pilot!

http://www.acesofiron.com/page/CSP1_Bust.htm

Ska bli kul att se hur den ser ut i verkligheten, och priset var ganska överkomligt, drygt 50 dollar hem till dörren.
 

Aeroparts

Om du har tur och slipper momsen...[;)]
/Lennart

Paul

Och tullkostnader......[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

#42
I was born lucky! Peppar peppar ta i trä, så har jag klarat mig rätt länge, men någon gång ska väl vara den första...
 

Spitfiremagnus83

quote:
Originally posted by Paul

Och tullkostnader......[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9





Tull slipper jag, då prylen har ett värde under 1300 kr.
 

Johan

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Lonsan, varför detta oj:ande?

Micke, de är köpta från Aerocockpit.com, en tjekisk firma som har sjukt mycket i sitt sortiment. Min lilla beställning kostade runt 30 € och det tycker jag är ganska prisvärt!



Tack för tipset![:)] Lycka till med ditt fina nya plan, har sett när Rikard flög det och det flög läskigt fint!

//Johan Å
//Johan