Krill SU29 37%

Started by imacse_peter, 2014-09-08, 22:08:53

Previous topic - Next topic

imacse_peter

Quote from: Lonsan on 2014-10-19,  14:21:35
Jamen Peter, du har ju byggt ett plasflygplan, det tål vatten! :D

"Byggt" är väl att ta i, omgrupperat utrustningen möjligen...
Nja, det var väl fem-sex år sedan som jag var ute i både regn och höststormar. Nu får det allt vara lite bättre väder...
Fast å andra sidan, jag kom precis tillbaka efter att ha sprungit 6,5km i ösregn i Råådalen och det funkade, så kanske ::)
// Peter Schmidt

Lonsan

Ja se där :-)
Antar att du var klädd i allehanda plast (syntet) kläder och inte sprang i träskor heller.
Max 300 tecken, 272 återstår

imacse_peter

Sniff... Sniff...



SNIFF... SNIFF....

Jo, jag tror faktiskt det luktar premiär snart ;D

Slutvikten hamnade på ca 18,5kg.

// Peter Schmidt

imacse_peter

Jo, jag hade rätt för mig... Det luktade verkligen provflygning idag.
Igår låg dimman tät men idag var det flygbart.

Fegade med ett räckviddsprov som naturligtvis gick bra. Tankade upp igen och drog iväg.
Den lättade snabbt och flög fint utan någon trim alls. Tappade lite lite på en inverterad 45:a på halvgas så TP hamnade nog ganska bra. Hade dock för mycket höjdroder och för lite skev.
Landningen var halt odramatisk. Minskade lite på höjdutslaget och ökade lite på skeven och då blev det mer behagligt. Jag vill nog minska ännu mer på höjden så det blir till att byta till lite kortare servoarmar.
Märkte heller ingen större skillnad på rollrate med normala skevutslag och maxade utslag, så det blir nog en servo-operation till där. Trots att jag satte dit ett tredje servo på varje skev (som blev över efter att bytt ut höjdservona) verkar det inte räcka, det är ju bara 20kg servo men ändå...

En trevlig maskin att flyga, snabb för att vara rundnos, så det kan nog bli bra framåt vårkanten. Inte som en Sbach så klart men man ska väl lära sig flyga denna också  :)

// Peter Schmidt

Mikael_Ingemarson

Grattis Peter och välkommen tillbaka till rundnosklubben ;D

Rikard Levenstam

Ojsan...



paho

Quote from: Rikard Levenstam on 2017-10-29,  18:03:41
Ojsan...
Grymt, då får vi se den på en tävling nästa år?

MVH
Patric Holmström

/Patric

Rikard Levenstam

Hej,
Hur var det nu med Futaba RX R7008SB och PowerBOX? Visst var det någon uppdatering på mottagaren som tog bort problemet med Holds? Hur kan man se vilken version av mottagare man har?

Är det någon som kör med dessa mottagare och en PB från PowerBox-Systems ?

Mvh
Rikard



paho

Jag har kört med Futaba RX R7008SB till min Powerbox utan problem. Jag har inte uppdaterat något, vet dock inte vilken version de har.

MVH
Patric Holmström

/Patric

Edge540

Ulf Svarten messade mig och frågade om den mottagaren och powerbox för en tid sedan. Men jag visste inte heller, möjligt att Ulf Svarten har fått fram mer information sedan dess. Fråga honom.
Eller om du Ulf Svarten ser detta, fick du fram något mer?  :)

Rikard Levenstam




yak55sp

Jag köpte 2 nya mottagare.
//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Edge540

Ok!
Fick du inte fram någon mer information Ulf?  :)