Vad händer i stugor och garage?

Started by Lonsan, 2014-11-28, 14:04:15

Previous topic - Next topic

Lonsan

Hej, noterar att senaste IMAC-relaterade inlägg är ända sedan 23/11 ( :o 5 dagar...ujuj)

Vad pågår det för byggen, hur fortskrider de som vi fått se lite av, vilka smygtränar i snålblåst och vintermörker?
Har inget att bidra med själv för tillfället men det är alltid inspirerande att titta på er andra.

Ja och förresten, välkomna till premiärtävling Helsingborg 15-17 maj, då börjar det igen. Bara 168 dagar/24 veckor kvar!
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

Har ni någon klubbstuga man kan bo i då ?

/Perra
 

Lonsan

Enligt planerna skulle gamla klubbstugan varit riven vid det här laget men det har inte skett.
Men även om den stuga skulle vara riven så har vi sekretariatsboden, den funkar ju också.
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

Låter illavarslande att stugan skall rivas, skall ni bygga nytt?
//Micke


Speedbird

#4
Quote from: Lonsan on 2014-11-28,  23:11:37
Enligt planerna skulle gamla klubbstugan varit riven vid det här laget men det har inte skett.
Men även om den stuga skulle vara riven så har vi sekretariatsboden, den funkar ju också.

ok, kan man boka en sovplats i sekretariatsboden redan nu ?
för att vara på säkra sidan  8)
hoppas att ni river gamla stugan och bygger en ny istället...  :)

/Perra
 

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Nu är forumet så där tyst igen........ :'( :( :'(
Kom igen, visst måste det finnas fler hemliga maskiner som byggs eller skall byggas i Sverige...... ::)
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

imacse_peter

Quote from: Paul on 2014-12-09,  13:52:01
Nu är forumet så där tyst igen........ :'( :( :'(
Kom igen, visst måste det finnas fler hemliga maskiner som byggs eller skall byggas i Sverige...... ::)

Om de är hemliga lär de väl inte dyka upp här... ;)
// Peter Schmidt

Rikard Levenstam

Om det är hemliga projekt som efterfrågas så kan jag posta en bild från min källare....

:-\




Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Johan

Inte riktigt IMAC, men tid är något man kunde ha mer av och det är trots allt ett litet projekt att packa in ett 2,6m flyg och ge sig av, i alla fall för mig. ;) Så därför har jag roa mig med annat senaste tiden. Jag måste faktiskt erkänna att det är grymt kul att flyga heli, och min Goblin flyger som en dröm trots att jag är nybörjare.;)
//Johan

Lonsan

Ja, helikopter är lite smidigare, även att bygga.
Därför gör jag lite extra med finishen på senaste bygget.
Max 300 tecken, 272 återstår

Rikard Levenstam

Kanske inte så mycket IMAC ännu, men bygger även en ny fräs för framtida projekt...
Jag hoppas kunna koppla styrsystem inom några veckor och sen får vi se vad som händer :-)

1300x800x120 i fräsutrymme ger nya möjligheter. Den svetsade ramen med skruvade/limmade aluminium lister är planad på mekanisk verkstad, så rakt och prydlikt enligt mätklockan  8)

/Rikard




Aeroparts

Quote from: Lonsan on 2014-12-13,  08:21:50
Ja, helikopter är lite smidigare, även att bygga.
Därför gör jag lite extra med finishen på senaste bygget.

Det finns ett ordspråk som säger If it doesnt work...chrome it....... :)