Extra330CK 41%

Started by Rikard Levenstam, 2015-09-27, 14:12:13

Previous topic - Next topic

paho

Ska du överge din 3W???

MVH
Patric Holmström

/Patric

Rikard Levenstam

Lite segt idag, men blev tillslut lite friggo skärande med nybyggd båge och dålig kontroll på strömmen i tråden....
Ska byta till 0,3 tråd och lite hårdare friggo så blir det bra.

:-)



Mikael_Ingemarson

Quote from: Rikard Levenstam on 2015-12-29,  09:16:15
En Elmotor i nosen skulle ju vara perfekt på en sån här trä modell ;-)
/Rikard

Tror jag inte >:(

Rikard Levenstam

Så blev fenan och sidrodret påbörjade. Spryglar blev frästa och det verkar bli riktigt lätt och starkt.
Jag tror sprygelbygge blir lättare än friggo kärna..

Nu blir det nog inget mer byggt i år..

/R



paho

Snyggt, då kanske även vingarna blir sprygelbyggda?

MVH
Patric Holmström

/Patric

Lonsan

Quote from: Mikael_Ingemarson on 2015-12-30,  19:31:07
Quote from: Rikard Levenstam on 2015-12-29,  09:16:15
En Elmotor i nosen skulle ju vara perfekt på en sån här trä modell ;-)
/Rikard

Tror jag inte >:(

Snääällla, en 4-taktare i alla fall :-/
Max 300 tecken, 272 återstår

Rikard Levenstam

#36
Så börjar Stabbe + Roder bli färdiga för tillverkning.
Måste väga sidrodret först för att se att konstruktionen håller även viktmässigt.

Lättare än Krill e ju målet på startlinjen...




Niilo

Utmanande, men säkert helt realistiskt! ;)
 

Rikard Levenstam

Så var ledigheten över och mer än förväntat byggt.

Viktmässigt ligger jag där jag hoppats och styrkemässigt verkar bra. Vridstyvheten i höjdrodren verkar bättre än min 41% Krill, så det är kanske onödigt tungt då..
Oklätt men klart höjdroder väger 130g vilket kan jämföras med en 37% Krill Extra LX på 168g.   8)

Spryglar till stabbhalvor tillverkade :-)





Rikard Levenstam

Mycket snack här.... många piloter är det....   :P



Paul

Dig känner man ju igen...X2, Svartén med.... Men vem är gubben med Tintin frisyr????
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Nu har jag klurat länge i onödan :-)  Ibland tar hjärnan långtid på sig att se det självklara enkla :-)
Undersidan av kroppen kan ju enkelt tillverkas av sågade frigolit tre-kanter som plankas på yttersidan.
Länge funderade jag på hur jag skulle kunna skära allt som en del :-)

Huv och hjulkåpor påväg från Krill och noskåpan färdig ritad i datorn för utfräsning...

Robban ska kolla hur H9 sukhoi vingbalken är konstruerad, bara han kan sluta vara ute och flyga hela tiden ;-)
Vem mer är ute och flyger IMAC i minus 7 grader?? Brrr




Rikard Levenstam

#42
Så är undersidan av kroppen nästan klar och jag vägde då en nästan träfärdig kropp. Verkar kunna hamna på ca 3,4kg med fena. Det vore ju kul att jämföra med en Krill LX kropp, utan huv och sidroder....

Jag har även börjat skissa på dekor och tyckte den här vart rätt ok :-)

Snart dags att gjuta ett ställ så kroppen kan stå för sig själv..

/R



Papmehl

Imponerande Rikard!!  :)
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Speedbird

Och jag som trodde att det skulle bli en kopia av Krill i composit...

Men detta är ju ett träbygge av absoluta toppklass ! ! !  :) :) :) :)

Coolt ! !   8) 8)

Följer detta bygge med spänning  :)

/Perra