Krill Extra 330LX 37%

Started by Niilo, 2015-09-29, 16:18:51

Previous topic - Next topic

Niilo

Nu har det hänt! Båten såld - kärran beställd! :-* Färgschema - skånskt förstås! :P Tror att jag har sysselsättning fram till våren nu! ;D
 

Par A

Kul Niilo.

Det ska bli spännande att följa.
Vad ligger leveranstiden på från beställning tror du?

Informera gärna kring tänkt setup.. etc

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Niilo

Ja, här går det undan - leverans v43! Däremot kommer jag inte att jäkta med iordningställandet!
Jodå - jag kommer att visa i bild o ord vad jag håller på med, absolut! 8)
 

Rikard Levenstam

Grattis Niilo !!

Du kommer att bli mycket nöjd med denna större extra.
Vad har du tänkt för setup ?

/Rikard



Niilo

I nosen blir det nog en ZDZ 180 med tre-bladig och på radiosidan blir det mitt gamla beprövade koncept med Futaba, Hitec och Powerbox!
 

Par A

Quote from: Niilo on 2015-10-02,  09:25:36
I nosen blir det nog en ZDZ 180 med tre-bladig och på radiosidan blir det mitt gamla beprövade koncept med Futaba, Hitec och Powerbox!

;D ;D ;D Den kommer att bli en raket..!

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

yak55sp

Vilka servon hade du tänkt dig?
//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Niilo

Har inte kollat så noga än - roderkrafterna  bör ju bli avsevärt mindre än i motsvarande freestyle-version. Möjligen går det att använde samma som jag har i min 35 %-are bortsätt från sidrodret.
 

Rikard Levenstam

Lx´n är ju mindre än CS extran och för att hamna på samma vingbelsatning måste den bi mer än 2 kg lättare flygklar. Det är nog inget problem för flygning att vara tyngre, men kort landnings prestanda kan ju påverkas. Bara en reflektion när jag tänkt på Lxén.

Med en ZDZ 180 och färre servon ä nog 2kg lättare rimligt att spara jämfört med min CS.

/R



Niilo

Ja, det kommer att bli spännande att väga in alla prylar när de kommer! Två kilo är ju trots allt en hel del, men kärran i sig bör ju vara lite lättare pga den mindre vingytan!?
 

Mikael_Ingemarson

Hej Niilo
Grattis till kärran.
Låter som ett schysst motorval.  :D

Niilo

Jo, jo! :D   (Återkommer via annan kanal, Mikael!
 

Niilo

Nu börjar det bli så där "Olidligt spännande" som någon känd TV-profil yttrade! Till helgen skall den anlända till Ystads hamn! Dock inte TV-profilen utan min nya EXTRA 330LX från KRILL!!!
Planerar att få den flygfärdig och intrimmad innan kommande säsong är slut! ;D
 

yak55sp

Blir fantastiskt kul för dig..
Lite bilder i helgen kanske??
//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Niilo

Tyvärr, inte anlänt än! Det är ju i och för sig inte bråttom, men spänningen stiger! Nytt löfte säger denna vecka!! ;)