Main Menu

Propp

Started by Thulin, 2022-09-26, 20:09:56

Previous topic - Next topic

Thulin

Hej på er !
Då var det min tur att "trilla"ner. Troligen servoarmens skruv (throttel) som gängade ur sig (efter 6 års flygning ???) med Krill 330 LX 37%. På 20 m höjd, inv bunt dör motorn tvärrt. Vänder runt men når inte fältet utan buklandar med hög nos. Reparerar och behöver en propp i KF för ZDZ 184cc 2eller3 blad, gärna beg för test av reparationen innan jag satsar på nytt. Ring eller skriv om ni har ngt att sälja.
Mvh Ulf Thulin
0705-160457
Autopartner RC
Extreme Flight Extra 300
Fly Gas Rc
Emcotec
Hitec
ZDZ

Thulin

Hej !
Ska nog bli IMAC-maskin av denna igen  :)
Autopartner RC
Extreme Flight Extra 300
Fly Gas Rc
Emcotec
Hitec
ZDZ

Par A

Det var en rejäl lagning!!!

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Thulin

Japp, känns bra så här långt. Väv och epoxy från insidan och lätt spackling utifrån. Färgerna rött,svart och gult finns på spray som RAL färger direkt i butik. Guld linjerna är en egen blandning från Krill som går att beställa från 0,5 dl, dessa lägger jag sist med airbrush. Hoppas få till en provdag innan vintern kommer på riktigt.
//Ulf
Autopartner RC
Extreme Flight Extra 300
Fly Gas Rc
Emcotec
Hitec
ZDZ

Par A

Riktigt bra jobbat...
//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Thulin

Hej !
Lite nytt från verkstaden, RAL färgerna lagda, blir nog bra när guld-nyansen från Krill kommer och lite klarlack över alltihop . Kanistrarna är riktade och Tig-svetsade. Buklandade maskinen så dessa kröktes rejält.  Monterat nya hjul från Krill med alufälgar och nya hjulaxlar. Orsaken till haveriet var troligen att skruven till servoarmen lossnat, påminner om noggrann gänglåsning på sådant som byggs in och inte kan besiktigas okulärt genom åren. Flugit denna kärran under 5-6 år, och så plötsligt händer det !!!! Motorn återmonterad och Mattias Lindgren passerar i veckan men en "lånepropp" till testflygningen. Hoppas på någon fin dag innan vintern.
Autopartner RC
Extreme Flight Extra 300
Fly Gas Rc
Emcotec
Hitec
ZDZ

Mikael_Ingemarson

Fint att se den hel igen.

Thulin

Tack, känns bra. Nästan lite second maiden, liksom  8)
Autopartner RC
Extreme Flight Extra 300
Fly Gas Rc
Emcotec
Hitec
ZDZ