Pilot-RC 107\" Sbach 2,7m

Started by imacse_peter, 2009-12-07, 21:33:30

Previous topic - Next topic

Lonsan

quote:
Originally posted by imacse_peter

Image Insert:

108.65 KB

// Peter Schmidt



Snyft [V][:(], vilket ingrepp på de snygga kurvorna, gick det inte att placera de där klossarna lite snällare?

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

imacse_peter

quote:
Originally posted by Lonsan

quote:
Originally posted by imacse_peter

Image Insert:

108.65 KB

// Peter Schmidt



Snyft [V][:(], vilket ingrepp på de snygga kurvorna, gick det inte att placera de där klossarna lite snällare?

no more gassers 4 me



Säkert, men jag tyckte det passade ganska bra där. Du får titta på andra sidan, där är helt rent[:D]

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Skymic

PREMIÄR[?][?][?][?][?][?][:0][:p][}:)][:D]

-10, 0 vind perfekt för turbo i DLE 111an



/Micke
Autopartner RC
HAB


//Micke


yak55sp

Hej Peter

Har Uffe skottat fältet???

Ulf

Fabrikspilot för KRILL Model Aircraft 2010. Med YAK 55 M 3 Meter


//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

imacse_peter

Uffe slapp skotta. Här är så grönt och fint[:)] Dock ganska fruset, -7°C när jag packade in grejorna i bilen.

Lipo-ackarna gillande inte riktigt den temperaturen. Efter att ha monterat ihop modellen och tankat startade jag motorn. Den fick gå och brumma lite lätt på knapp halvgas. Efter den hade gjort det i en 6-7 minuter hade det väl gått 45min från det att jag packade ut grejorna på fältet och då visade BMS:en att det bara var 7,1V i ackarna - inte läge för flygning mao[:(!]

Men efter att ha monterat ur ackarna och värmt dom i armhålan i 20 minuter så var dom pigga igen.
Tanka och ihop med grejorna igen.
Motorn startar väldigt lätt, lite värmning och samla puls[;)]

Rulla ut på banan och take-off[:p][:p][:p]
Ja, jag vet inte vad man ska säga[:o)][:o)] MX:en var lätt på vingarna men denna är löjligt lätt. Har inte vägt den men flyger oerhört lätt - lyfte nästan direkt och motorn behövde inte jobba speciellt mycket.
Gjorde några lätta svängar och den går att kränga runt hur som helst, harriers inga problem - überstabil. Vågade till och med en kort hovring och det var inte så ansträngade varken för pilot eller motor.
Vindstilla idag så det var perfekt flygväder, får väl se vad den presterar i lite vind, men så här långt så är det 5+ och lite till[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]
Liten fadäs i landningen eller snarare utrullningen då jag i min iver att försöka hålla modellen kvar på asfalten svängde lite för snävt och den gjorde en stoppsladd och studsade ut i det hårdfrusna grästuvorna. Hjulaxeln bockades och plattan till stället släppte lite i ena kanten - men det är redan opererat så den är flygbvärdig igen !

Bilder från soliga Helsingborg kommer senare, Patrick lovade lägga ut lite goa bilder[:p][:p]
En filmsnutt kan också utlovas så småningom...
// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Skymic

#95
[:(][:(][:(]Var e filmen och bilderna[;)]

GRATTIS till premiären Peter, det blev väl den sista för i år[8D]
Undrar vem som blir först nästa år
Gott nytt!

/Micke
Autopartner RC
HAB


//Micke


paroos

Idag var det premiär för Pilot RC Sbach 342, 100cc.
Vilken kärra! Snygg på bilder, ännu snyggare i verkligheten, ja rentav sexig!

Test teamet samlades kring 10 tiden, i praktiken noll vind, -3 och soldis. Mao perfekta förhållanden![}:)]
Peter (Pilot), Undertecknad (fotograf), RMP (motortekniker), Lonsan (el-tekniker) och Uffe (filmare och pausunderhållning).

DLE111an var väldigt lättstartad (2:a-3:e flippen hela tiden) trots kyla, oinkörd och Biltema mineralolja. Den fick gå 5min på backen och nålarna ställdes på \"ok-safe\" med hjälp av RPMs känsliga öra.
Image Insert:

145.58 KB
Image Insert:

135.09 KB

LiPo trivs inte i minusgrader[xx(], fick ha sig en stöt och ligga en stund i Peters armhåla [:p] innan avfärd.
Image Insert:

139.68 KB

Under tiden underhöll Uffe oss andra med sin EF Extra!
Image Insert:

137.35 KB
Image Insert:

86.88 KB

Så var det dags, lite varmkörning så att motorn gick ordentligt sedan taxade skönheten ut...setupen med Kines-cannisters (samma som jag själv har till min 50cc Extra) gav ett skönt dovt morrande. Dämpade ljudet bra (kanske inte som märkes cannisters, men helt ok) och i mina domar-öron helt klart \"ok\" på en sound score.
Image Insert:

134.52 KB

Klart för take-off![}:)]
Image Insert:

141.57 KB

En helt odramatisk lättning och utflygning, kärran är ultra stabil (och snygg!).
Image Insert:

88.67 KB

Efter bara ett försiktigt varv efter start kände Peter att det var rena \"depron-känslan\", otroligt lätt på vingen, meddelade han. Därefter blev det rena 3D flygningen...[:p][}:)]
Image Insert:

78.92 KB

Image Insert:

41.78 KB

Image Insert:

98.85 KB

Image Insert:

136.65 KB

Landningen var också helt odramatisk, kärran har mycket låg stall-fart, den svävade sakta in och satte hjulen fjäderlätt i backen.
Image Insert:

130.06 KB

Ett helnöjt test-team diskuterar precis hur bra den flög...[:D]
Image Insert:

139.46 KB

Mitt intryck av den här kärran är, WOW! Verkar väldigt välbyggd och finishen på klädseljobbet måste ses, helt perfekt! Sbachen i sig är ju sanlöst snygg och linjeskön. En riktigt sexig flygmaskin.

Grattis Peter till ett kanon val av modell och till en lyckad premiär!!!
Image Insert:

138.53 KB

Nedan en drös \"porrbilder\" för er som inte kan få nog![:p]
Image Insert:

132.41 KB
Image Insert:

148.16 KB
Image Insert:

139.46 KB
Image Insert:

138.52 KB
Image Insert:

148.18 KB
Image Insert:

133.75 KB
Image Insert:

144.88 KB
Image Insert:

123.54 KB
Image Insert:

112.46 KB
Image Insert:

129.87 KB
Image Insert:

135.85 KB
Image Insert:

137.65 KB
Image Insert:

137.61 KB
Image Insert:

141.92 KB
Image Insert:

134.09 KB




Image Insert:

19.29 KB
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

imacse_peter

Tack för fina bilder Patrick... Ja, en riktigt läcker maskin både att se och att flyga[:D]

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Rimsby

Grattis, riktigt häftig maskin!![:p]
 

Aerobat

Grattis Peter,

Jag har filmen i HD. Den blev 1,4GB och mitt internet är lite väl segt att ladda upp den med.

//Ulf S
Image Insert:

25.78 KB

www.krill-model.com
Mvh Ulf

Skymic

Tack för fina bilder, den är verkligen Snygg och ser maffig ut, Blir det
freestyle eller program tro[?]

Grattis än en gång Peter





/Micke
Autopartner RC
HAB


//Micke


Kalle_Flygare

Snygg snygg kärra Peter [:)]
 

Tommy

Grattis till en läcker kärra Peter.

(Har Tim träskor på sig?)
 

paroos

Ja...t-shirt, tunn skinn-jacka, vanliga jeans och \"tofflor\" som det heter här. Inga handskar ingen mössa, -3 till -5.
En riktig Viking[}:)]
(Eller galning[:p])

//Patrick
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

imacse_peter

Video på premiären...



// Peter Schmidt
// Peter Schmidt