Sukhoi 26 MX 2600mm

Started by Rikard Levenstam, 2010-06-20, 10:57:49

Previous topic - Next topic

Rikard Levenstam

Så återstår bara lite polerande innan pluggen ska vacuumformas.. Allting tar längre tid än planerat :-(


Image Insert:

64.66 KB

Det planeras även för motorbyte inom någon månad :-) 3W boxern hamnar antagligen i krillen...

/Rikard



Rikard Levenstam



Image Insert:

59.76 KB

Huv i Pet-plast på plats...bara instrument kvar sedan klart för flygning igen.

/R



Rikard Levenstam

Metallbitar i precis hela motorn och trasigt nållager mellan vevaxel och vevstake på ena sidan gör denna fågel parkerad för ett tag är jag rädd. Motorn skickad till 3w med förhoppning om att garantin täcker detta ras... 55 liter hann rinna igenom förgasaren...

/Rikard




paho

quote:
Originally posted by Rikard Levenstam

Metallbitar i precis hela motorn och trasigt nållager mellan vevaxel och vevstake på ena sidan gör denna fågel parkerad för ett tag är jag rädd. Motorn skickad till 3w med förhoppning om att garantin täcker detta ras... 55 liter hann rinna igenom förgasaren...

/Rikard





STOR SORG [:(][:(] Hoppas du får den lagad

/Patric
/Patric

Lonsan

55 liter är ju ändå bra.
Genom min elmotor/reglage har bara runnit ca 1 MC, dvs ca 7 microgram med elektroner, innan det började klabba.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Rikard Levenstam

Idag kom beskeded från 3W att motorn hade en trasig vevstake och att reparationen går på garantin... Puh.. känns ju rätt ok att få den lagad utan kostnad, men vad ska jag nu köpa för pengarna jag la undan för en ny 3w???

Hmmm  Köpt 3w rasar. köpt flygplan rasar... min förra Moki var det också fabrikationsfel på..... Måste man göra allt sjäv för att få flyga???

FLYGSUGEN..... och inget fungerande ännu :-(



Rikard Levenstam

Flög idag med svarta Sukhoien med min 3w110 CS.... kändes som en stor skillnad mot standrad 3w 110 !!  Märkbart mer effekt samt mycket lugnare gång och jämnare tomgång. Kanske har min andra 3w varit lite sjuk senaste tiden och den ojämna tomgången hängt ihop med sjuka lager ?  Dock drar CS märkbart mer bränsle....  skönt att vara i luften igen och inte bara flyga simulator...  Brännebrona nästa...