Main Menu

3W110b2

Started by Henrik, 2011-03-25, 20:22:17

Previous topic - Next topic

Henrik

Hej
Startade upp min 3w110b2 idag och den kändes väldigt rå,skakade friskt på låga varv+att den inte varvade ur riktigt på full trottel.Körde cirka 20 minuter och märkte att den vibrerade mindre efter ca 15 minuter.Så min fråga är till er som ägt/äger en 3w110b2 om den kommer att bli ännu bättre med tiden?Jag har classic 3w110.

//Henrik Karlsson
 

Aerobat

Hej Henrik,

Har ingen egen erfarenhet av 3W. Men jag skull provat att skruva in nålarna.

//DA-Mannen
Mvh Ulf

dahlberg

Hej Henrik, Ja den kommer bli betydligt bättre! Jag skakade sönder mina hjul kåpor när jag körde in motorn i modellen.  Efter en tävlingssäsong med sparsamt med tränade så går motorn i mina uppfattning väldigt mjukt och fint på tongång och man riktigt känner kraften i vertikalerna.

//Håkan

Multiplex Royal Pro 16
SebArt-Hitec-3W Power
Team AutoPartner RC
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

paroos

Hej,

Jag har haft en, skruva in L nålen!!! Även H nålen, de är väldans rikt tunade från fabrik för att vara lättstartade.

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Henrik

#4
Hej
Startade motorn igen med lågnålen o högnålen lite magrare.Och nu beter den sej helt annorlunda.När motorn är kall går det inte att ge gas på engång utan den lär gå på tommgång 30-45 sekunder innan den kommer igång.Och då svarar den väldigt rappt på gaspådrag[:D]Borde startat den utan hjulkåpor för mina sprack ochså[:(!]



Image Insert:

74.56 KB

Image Insert:

78.3 KB

//Henrik Karlsson
 

paroos

#5
Regel 4B, Hjulkåpor och spinner på efter första inkörningen och provflygningarna...[;)]

OM jag använder hjulkåpor så åker de på när fältet blivit jämnt o fint igen och vinterns knölar är väck.

Lite seriöst så är det ganska vettigt att vänta med kåporna på ny kärra. Man \"känner\" den inte och kanske inte landar helt perfekt första flighterna. Speciellt om motorn är ny och lite tjurig, kan ju bli nån deadstick också. Likaså på backen när man drar första tanken/tankarna innan permiär. Skakar friskt med ny rå och rikt ställd motor. De blir ju lite sköra i kylan också.
Gällande spinner så brukar jag tänka samma. Bra att komma till att känna på propp bultarna ofta i början, speciellt om det är en ny propp. Sen vill man kanske testa lite olika proppar också...  

Ser grym ut! Är det freestyle kärran 2011?[}:)]
(röktanken avslöjar den...[:p])

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Henrik

Hej
Tänkte försöka sätta ihop ett enklare program,vi får se går ej att flyga ännu här[:(]Men något ska jag väll lyckas knåpa ihop[:)]

//Henrik Karlsson