IMAC Nordic Championship 2013

Started by paroos, 2013-03-13, 20:34:49

Previous topic - Next topic

Aerobat

Stort tack till Tony och alla i Sunne som hjälpte till att göra årets NM till en fantastisk fin tävling.

Grattis till alla vinnare och alla andra som kämpat väl.
Lite mer bilder kommer senare.



Mvh Ulf

//www.krill-model.com/eu/en
//www.autopartner.se
//www.powerbox-systems.com
Image Insert:

25.42 KB
Mvh Ulf

paroos

Tack Tony o Co i Kils Modellklubb och Sunne flygklubb för ett mycket bra NM arrangemang! Bra jobbat och alla var otroligt nöjda!
(Normännen hotar nu med att förlägga träningsläger i Sunne![:0])
Tony, Hardy och resten blev också hyllade av alla lagen på gårdagens bankett, Tony fick stående ovationer![:I] (vilket han såg ut att tycka var lite jobbigt...men jag tror det värmde det Italienska hjärtat[^]

Till sist, stort tack till vädret!!! Vi hade osannolikt bra väder alla dagar, lagom varmt runt +20, sol blandat med lite moln och precis lagom tävlingsblåsigt blandat med skamligt bra flygväder (slak strut) [8D]
Regnet kom i form av en skur i natt...men vi vaknade åter till sol!
(T.o.m. Robbans tält hann torka[:D])

Ett genomlyckat NM och jag tror alla håller med om att vi hade förbannat trevligt![:)]


//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

#62
Kul för sportens utveckling att se att Norge och Danmark också är på G. Det var en sjukt hård fajt i Sportsman där Allan Hansen visade sig bli omöjlig att rubba. Han flög galet stabilt, kompakt, lugnt och med bara små små misstag när det gällde. Rikard flög också på en stabilt hög nivå, syns att all träning ger resultat. Rikard visade en mycket hög lägsta nivå och jämnhet. Jörgen flög också bra, några sekvenser på absolut max. Men Rune Haugen med sin 3W Votec 322 (galen tracking i den maskinen) var lite mer stabil överlag och gick inte att komma förbi. Det var två stenhårda fajter, mellan Allan och Rikard och Rune och Jörgen. Varje sekvens var kritiskt och jag är mycket imponerad över hur alla fixade nerver och koncentration in i kaklet.
(9 sekvenser på den nivån är inget man skojar med)

I Basic och Advanced var Felix och Calle orubbliga. Felix satte nog rekord?? genom att vinna ALLA sekvenser! Calle var inte långt efter som vann alla sekvenser utom en...! (Calle, du är ett fenomen, vet hur lite du tränat innan...sjukt att spaka så i Advanced med de förutsättningarna)
Något som var fantastiskt kul att uppleva var Ulf och Anders i Basic, snacka om taggade \"gubar\". Efter Felix var det inget snack, Ulf och Anders släppte inte \"en jävel över bron\" och hade en intern stenhård fajt om silver o brons plats. Härligt!
I Advanced flög även Emanuel och Uffe S bra, Emanuel höll en trygg silver plats och Uffe höll undan för Magne som flög upp sig efter hand. Starkt jobbat!!

Jaaaa....sen har vi Intermediate...herre jisses.
Säger bara Ulf Svartén
Sicken jävla gube!!![}:)][}:)][}:)]
Robert flög (som vanligt) stabilt och mycket bra, men Uffes rutin och kyla avgjorde. In som reserv med en dryg veckas varsel och så tar han GULD!!! Snacka om Dr Ulf och Mr galet taggad och motiverad Svartén!
Så här taggad har jag inte sett Uffe på flera år. Underbart!!!
Hoppas det håller i sig...
Grattis Robban till silver (och grymt stabil flygning).
Micke Ingemarsson flög också mycket bra och med ny maskin, men det ville sig inte riktigt i det okända tyvärr. Det blev avgörande och Asle Sudbö (en av två sjukt trevliga Norska bröder) knep bronset.

Överlag var det mycket hög nivå på flygningen vilket alla vittnade om efteråt, och som även Norge nämnde i sitt tal på banketten. Det lovar gott inför framtiden.
Det var mycket hård konkurrens på detta NM och jag tror det kommer fortsätta så. Vill man ta medalj måste man flyga max eller nära max i varje sekvens + lyckas i det okända.

Bra kämpat alla!!! Och grattis alla medaljörer!

TACK Perra!!! (pilla inte på brännskadorna nu utan låt fejset läkas i lugn o ro...[;)])

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Jaa-a...Svartén men även Ingemarsson inspirerar mig, de har båda hållt på lääänge och i alla fall inte synbart totalt tappat sugen nå\'n
gång. Ingemarsson började plötsligt vässa sig markant under 2012 och slipar säkert vidare och nu Svartén som tar allt i ett språng ! :-) !
Jag ser en hoper med positiva faktorer som kan samverkat såväl additivt som multiplikativt.
Provar jag dessa faktorer på mig själv blir produkten...att jag kanske skulle börja om i Basic igen ;-)

Stort Grattis till alla som har ordning på sina faktorer :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

Ytterligare en Nöjd pristagare.



//Micke

//Micke


paroos

quote:
Originally posted by Lonsan

Jaa-a...Svartén men även Ingemarsson inspirerar mig, de har båda hållt på lääänge och i alla fall inte synbart totalt tappat sugen nå\'n
gång. Ingemarsson började plötsligt vässa sig markant under 2012 och slipar säkert vidare och nu Svartén som tar allt i ett språng ! :-) !
Jag ser en hoper med positiva faktorer som kan samverkat såväl additivt som multiplikativt.
Provar jag dessa faktorer på mig själv blir produkten...att jag kanske skulle börja om i Basic igen ;-)

Stort Grattis till alla som har ordning på sina faktorer :-)



Ingemarsson!??, han letar tomt i Skåne...[;)]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Mikael_Ingemarson

Hej

Jag vill också passa på att tacka alla goa vänner för en jättekul vecka[:D]. Tack också Kil och Sunne för att jag slapp åka hem med svamp mellan tårna[;)].
Timingen med vädergudarna var helt magisk (tredje gången gillt kanske).
Ett stor grattis till alla svenska deltagare och extra stort till de som fick en medalj med hem.
Jag funderar på om en sån där spinning kurs kan vara något för mig[?]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Rikard Levenstam

Tack Sunne och alla trevliga!
Spännande tävling och riktigt roligt. Jag kom hem med många nya idéer och 3 flygplan.

/Rikard





Aeroparts

Det fanns ju en hel klass till där Sverige dominerade.
Carl Olsson, Felix Scander och Ulf Svensson tog ju även samtliga pallplatser i Freestyle. GRATTIS music lovers[;)]
/Lennart

Mikael_Ingemarson

quote:
Originally posted by Rikard Levenstam

Tack Sunne och alla trevliga!
Spännande tävling och riktigt roligt. Jag kom hem med många nya idéer och 3 flygplan.

/Rikard






3 flygplan[?]
Har de förökat sig[?]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

paho

quote:
Originally posted by Mikael_Ingemarson

quote:
Originally posted by Rikard Levenstam

Tack Sunne och alla trevliga!
Spännande tävling och riktigt roligt. Jag kom hem med många nya idéer och 3 flygplan.

/Rikard






3 flygplan[?]
Har de förökat sig[?]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar



Stod väl för nära något snyggt plan...[:D][:D][:D]

Grattis alla ni tävlande, kul att se så många svenskar på pallen. Läste i danska tråden om NMet och de verkar också nöjda.

Sportsman är klurigt, det är där det verkar vara jämnas mellan länderna.

Som sagt var, ett STORT GRATTIS till er alla

/Patric
/Patric

Speedbird

#71
här har vi alla NM piloterna 2013 samlade [:)]
Image Insert:

86.47 KB


och sedan lagvis [8D]

Sverige
Image Insert:

83.82 KB

Norge
Image Insert:

87.3 KB

Danmark
Image Insert:

86.98 KB

/Perra
 

Speedbird

#72
Swedish Krill Mafia [:D]

Image Insert:

86.72 KB

/Perra
 

Mikael_Ingemarson

quote:
Originally posted by Speedbird

Swedish Krill Mafia [:D]

Image Insert:

86.72 KB

/Perra


Tupperwareparty[?]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

paroos

quote:
Originally posted by Speedbird

Swedish Krill Mafia [:D]

Image Insert:

86.72 KB

/Perra



Dartpilar i gräsmattan?

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se