Tävlingar 2010 ? Vilka är med ?

Started by imacse_peter, 2009-09-27, 22:34:19

Previous topic - Next topic

imacse_peter

Hej alla !

Även om det kanske kan verka tidigt så har vi börjat planera 2010 års tävlingar. En del arrangörer har redan meddelat sitt intresse av att arrangera tävling nästa år.
De är:
Helsingborg
Gävle
Gotland
Brännebrona
Gripen
Eskilstuna
Trollhättan

Finns det fler som är intresserade av ett arrangemang 2010 så hör av er till peter.schmidt@glocalnet.net

Berätta vad ni kan erbjuda i form av fält och faciliteter så tittar vi på det.

Vi siktar på att ha 6-8 officiella tävlingar 2010 plus ett Nordiskt Mästerskap. Utöver det hoppas vi på några inofficiella 1-dags \"prova på\"-tävlingar i Basic och kanske tom en \"prova på\" i Advanced[:I]

Peter Schmidt
IMAC-Sverige
// Peter Schmidt

Calle_aeroparts

Tolkar det som om att det helt säkert inte blir någon Advanced klass då nästa år? Om inte tycker jag det låter som en utmärkt idé med en \"prova på\" tävling.
 

imacse_peter

quote:
Originally posted by Calle_aeroparts

Tolkar det som om att det helt säkert inte blir någon Advanced klass då nästa år? Om inte tycker jag det låter som en utmärkt idé med en \"prova på\" tävling.



Inget är \"helt säkert\" än. Vi diskuterar fortfarande. Men eftersom det har varit så tunt i Intermediate i år känns det väl inte helt självklart att dra igång med Advanced redan nästa år...

Peter Schmidt
IMAC-Sverige
// Peter Schmidt

Calle_aeroparts

Nej, det enda möjliga scenariot jag kan se för att starta Advanced 2010
är väl om så många går upp från Sportsman att det ändå blir tävling i Intermediate även om fyra/fem stycken går till Advanced...
Men man ska väl inte sluta hoppas[:D]
 

Fighterpilot

Til informasjon så er vi noen i Norge som har vurdert advanced i 2010, men vi har heller ikke nok deltagelse i sportsman og intermediate i år. For ikke å ha 3 klasser med 2-3 deltagere i hver har vi også vurdert å ikke fly advanced neste år. 2011 ser det bedre ut siden vi får fler fra bisic til sportsman neste år og det ser ut til at vi får fler i intermediate også. Vi har derfor håp om at det blir mulig å ha advanced i 2011 uten at intermediate blir for liten.

mvh Rolf

Acropilot
Acropilot

Henrik

Hej
Har det blivit klart med några fler som tänker hålla i tävlingar och är det några datum spikade?

/Henrik
 

imacse_peter

Jönköping har tillkommit.
Det enda datum som är klart är väl egentligen Gävle 10-11 juli.

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

imacse_peter

Passar väl bra att posta informationen här också. Preliminär tävlingskalender 2010:

22-23 maj..........Gripen/Simmelsberga
3-6 juni.............Nordiskt Mästerskap Eskilstuna
19-20 juni..........Brännebrona
3-4 juli.............Gävle
24-25 juli...........Gotland
14-15 augusti.....Jönköping
10-12 september..Helsingborg (3-dagars final-tävling om det går)

Sedan har jag hört från Michael Lund i Danmark att dom planerar in 5 tävlingar och tydligen ska ingen krocka med ovanstående datum.

Det kommer så klart bli ett antal tävlingar i Norge också så nog ska vi kunna sysselsätta oss till sommaren

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

imacse_peter

Då har jag börjat lägga ut anmälningsformulär till er som är sugna på att anmäla er i god tid[:)] Finns länkar i kalendern.

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt