Service på Futaba

Started by jornat, 2013-05-14, 10:42:53

Previous topic - Next topic

jornat

Hej
Skulle behöva service på min sprillans nya 18MZ radio. Fjädrarna känns i mitt tycke alldeles för veka och sladdriga och jag tycker det är svårt att hitta mittläget. Från lite olika forum har jag förstått att fler tycker som jag och i dessa fall har man fått hjälp att hos Futabas serviceanläggningar byta fjädrarna mot några kraftigare dito.

Efter att ha ringt till Autopartner och Minicars har jag förstått att all service på Futaba ligger på entreprenad hos Kaj Johansson i Västerås.

Någon som vet hur man får kontakt med \"Kaj´s RC Service\"?. Provat med mail och telefon hittills utan framgång...
 

Mikael_Ingemarson

Robbe service center i tyskland kan man också använda.

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Fighterpilot

Hei
Jeg har brukt Robbe i Tyskland. Det skulle ta 4 uker for en service.
Nå er det gått  over 8 uker og fortsatt ingen radio........
IKKE å anbefale!

Acropilot
Acropilot

Pade

#3
Jeg har brugt service centeret i Tyskland, og det har forløbet uden problemer. Prisen er rimelig og kvitteringen er meget udførlig, hvor de tydeligt beskriver, hvad de har lavet på radioen.

Eksempel på reparation af min FX-30:


I N V O I C E                                   No.        38002636
=============                                   of         18.01.13


Item.No.     Decription                             OrderNo         Quantity    Unit Price      %  Total Price
                                                                                       EUR                EUR
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
95           repair arrival:                                     1,00                                    0,00
             Serial number: 00401976
             Artikel 98-5146
             complete function control                           1,00                                    0,00
           Lehrer/ Schüler und Simulatorbetrieb überprüft. Funktioniert
           einwandfrei.
             switch renewed                                      1,00                                    0,00
             defect by mech. overload                            1,00                                    0,00
           Defekte Stickschalter zur Ansicht mitgesendet.
             complete adjusting executed                         1,00                                    0,00
             cable harness renewed                               1,00                                    0,00
             wages:                                             60,00                0,70               42,00
98-38801                                                         2,00 pcs.           3,89                7,78
60-5995                                                          2,00 pcs.           7,41               14,82
95           repair arrival:                                     1,00                                    0,00
             Serial number: 08432174
             Artikel 1-F1959
             TM-14 RF module  2.4 GHz
             vibration test executed                             1,00                                    0,00
             complete function control                           1,00                                    0,00
             aerial base repaired                                1,00                                    0,00
             RF section adjusted                                 1,00                                    0,00
             range checked                                       1,00                                    0,00
             wages:                                             20,00                0,70               14,00
98-4313                                                          1,00 pcs.           0,25                0,25
                                                                                               ==============
             Net Total                                                                                  78,85



           Page carry over:                                                                           78,85

Mvh. Kristian
IMAC Danmark
Kristian Nielsen
IMAC Danmark

Pade

Nå ja, glemte at tilføje: Ankommet ved service center 15.01.2013, repareret 18.01.2013, afsendt fra Tyskland 21.01.2013 efter betaling med Paypal.

Kristian Nielsen
IMAC Danmark
Kristian Nielsen
IMAC Danmark