Hur stora ackar/antal C är lämpligt i 100cc?

Started by Spitfiremagnus83, 2014-03-11, 20:47:47

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Jag ska köpa en uppsättning ackar till min Krill Sukhoi.

Det enkla svaret hade varit att kolla på de gamla ackarna, men kärran och ackar står i garaget och dit kommer jag inte på hela veckan. Vill beställa nu!


Har faktiskt goda erfarenheter av Turnigy Nano-tech, någon som delar min åsikt? (Pontus, du är så hardcore-ström-nisse så du kommer säkert säga att de är skit, men då vill jag ha en källa på att de är skit. :-)

Hade gärna köpt från Autopartner, men de har ju inget hemma och jag vill flyga så snabbt som möjligt.

Så frågan lyder, om man bortser från ovanstående snicksnack, hur många MaH är lämpligt att plocka med och vilket C ska det vara på ackarna?

[8D]

 

Lonsan

Inte så kinkigt.
Nånstans mellan 2000 mAh och 5000 mAh.
Antal C inte så noga heller, finns knappt något under 20 C så även om du nöjer dig med 2 x 2000 för Rx så har du 80 A tillgängligt.
Ett tips är att köpa 7.4V hard pack för bilar, borde lösa tillgänglighetsproblemet plus att du får mekaniskt robusta ackar.
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson

Hej Magnus

Jag kör med 2 st 3300 mAh i mina tre meters kärror.
Så jag hade nog nöjt mig med någonting runt

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Spitfiremagnus83

Då får det bli runt 2500-3000 mAh. Tack så mycket för hjälpen!
 

Rikard Levenstam

Hej Magnus,
Det sitter 2x3300mAh till radion och 1x3300mAh till tändningen i den gule...

Jag har lika uppsättning i min 35% extra vilket funkar bra -)


Image Insert:

75.19 KB



Spitfiremagnus83

Det blev samma uppsättning med nya friska ackar, 2x3300 till radio och 1x3300 till tändning. Kommer du ihåg ungefär hur rundor du kunde flyga innan det var dags att ladda?

Dessa ska väl fungera: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32626__Turnigy_nano_tech_3300mah_2S_25_50C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html
 

Rikard Levenstam

Jag brukar ladda efter 5 flygningar. De vita ackarna var nya våren 2013.

Image Insert:

75.19 KB



Eklund

Har för mig att jag har 2x4000 till mottagare och 2500 till tändning i min 35% Extra. Dom matchar rätt bra i urladdning och jag flyger ca 10 starter basic på det.

Om du vill flyga snart kan det vara en viss risk med leveranstider från Hobbyking så att du tänker på det. priset blir dock oftast svårslaget.

--Per

Paul

Men varför byta[?], om de är från 2013, så verkar det vara bortkastade pengar[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Var de så nya? Jaja, nu har jag dubbel uppsättning=dubbelt så lång tid innan laddning!

 

Spitfiremagnus83

quote:
Originally posted by Paul

Men varför byta[?], om de är från 2013, så verkar det vara bortkastade pengar[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9





Tre nya ackar+frakt landade på 380 kr. Inte så farligt dyrt tycker jag. [8D][:)][:I]