Söker Imac i Sthlm

Started by rate1, 2015-01-01, 22:54:36

Previous topic - Next topic

rate1

Hej, är ny på det här forumet då jag är sugen på att komma i kontakt med IMAC flygning och flygare runt omkring Sthlm.
Har hållit på med metanol i perioder där jag uppskattar att flyga omkring och är lycklig när jag lyckats landa min model hel. Håller nu på att montera/bygga min första bensinare, EF Extra 91" med en DA70, och vill lära mig flyga ordentligt samt komma in i sporten.
Berätta gärna om meet/flygdagar, tävlingar, imac flygning på klubbar osv där jag kan möta andra som kan introducera mig för detta och få lite drag hjälp.

Mikael_Ingemarson

Hej och välkommen till IMAC gänget.
Om du söker igenom forumet får du massor med tips om monteringen av din maskin.
Ställ gärna frågor också om du funderar om något.
Tävlingskalendern för 2015 är klar och finns publicerad på hemsidan och i detta forum.
Vi har ett par duktiga IMAC flygare som håller till i Stockholmstrakten så du kan säkert få lite introduktion av någon.

//Mikael

Skymic

Hej och välkommen!

Det finns ett helt gäng uppe i Stockholm som är rutinerade IMAC flygare, det är det bästa sättet at
Komma igång, att träffa dessa ochta del av deras efarenheter.
Här i forumet finns det många byggen där du kan ta del av hur man bygger en bensinare och säkerheten runt det.
Inga frågor är dumma frågor, lägg upp en byggtråd så skall vi hjäpa dig på vägen.
Hela regelverket ligger i huvudet på hemsidan nklusive årets sekvenser.
Årets tävlingssäsong är faställas och ligger under kalender.

Givetvis behöver du vara SMFF ansluten och och då skaffa en tävlingslicens IMAC, via din klubb,
Brukar vara sekreteraren som fixar detta.

Om vi får till allt så kommer det att gå en Pilotkurs någon gång i April, men det kommer det mera info
Här på forumet.

Hoppas Stockholmsgänget fyller på så att ni kan träffas!

Åter igen välkommet tilldela trevliga gemenskap
Med vänlig hälsning, Michael Scander
//Micke


rate1

#3
Kul och tack för detta.
Jag har mest lurkat runt i Flying Giants för mitt bygge som nu börjar se ljuset i tunneln.
Pilotkurs är något som jag är väldigt intresserad av. Jag ska hålla mig uppdaterad på denna sida och försöka snappa upp när det drar ihop sig.

Rikard Levenstam

Hej Christian,

Som redan sagts här och via mail, välkommen till IMAC !!

Med vänlig hälsning
Rikard  :)