PilotRC Extra 300 88\" från AutopartnerRC

Started by paroos, 2011-02-22, 23:57:21

Previous topic - Next topic

paroos

#30
quote:
Originally posted by Lonsan

Nä du, det är bara kunskap och erfarenhet som brister, eftersom detsamma är mycket större gällande 2t bensin inom IMAC så känns det ju som ett tryggt val.. Inom etablerade klasser som F3A så är el i stor majoritet sedan länge.

F=m*a
E=mc^2

En sak som jag funderar på, hur
kan Q&D lösningar få förekomma i dina maskiner???

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se



1. Man skall inte behöva vara ingenjör och ha sedelpress för att flyga stor maskin i IMAC.
2. Japp, F3A passar perfekt till el, max 2x2m och max 5kg, klockrent!
3. Japp, tryggt val med bensin, driftsäkert, enkelt och relativt billigt.
4. IMAC etablerades för snart 40år sedan...och har idag 100ggr fler utövare än F3A.
[:X] på dej!
[:D]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Förresten, hur har det gått med Yaken Mailman!?!
Fått den reparerad?

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rimsby

Yaken är på reparation, ingen fara med den faktist, brandväggen hade slitits loss, bara att limma tillbaks och förstärka lite, egentligen inget sönderbrutet, jag hade tur kan man nog säga. Motorn hade nog lämnat skutan om den varit i luften ngn minut till. Tyvärr har mitt meckteam haft fräckheten och dragit till Kroatien mitt i limningen och jag kan därför inte få tillbaks den förren på lördag, så ngn flygning är det väl inte tal om innan dess, synd för jag hade behövt öva efter det brutala övergreppet som skedde uppe i Tidaholm, Mvh Mailman[:)]
 

harley007

quote:
Originally posted by Rimsby

Yaken �r p� reparation, ingen fara med den faktist, brandv�ggen hade slitits loss, bara att limma tillbaks och f�rst�rka lite, egentligen inget s�nderbrutet, jag hade tur kan man nog s�ga. Motorn hade nog l�mnat skutan om den varit i luften ngn minut till. Tyv�rr har mitt meckteam haft fr�ckheten och dragit till Kroatien mitt i limningen och jag kan d�rf�r inte f� tillbaks den f�rren p� l�rdag, s� ngn flygning �r det v�l inte tal om innan dess, synd f�r jag hade beh�vt �va efter det brutala �vergreppet som skedde uppe i Tidaholm, Mvh Mailman[:)]



Gott att höra att man inte tar kål på en QQ Yak så lätt! När du ändå är inne på övergrepp, frågan är vad Yaken ska utsättas för nästa gång? Sista månaden har den ju fått utstå en del. Först fått en 20kg verktygsväska över turtledeck, sedan amerikanskt blindarbete på 120 kubik som sliter loss brandväggen [8D]

//Jesper
Team Nordic-Hobbytec
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

paroos

Jesper, du har aldrig funderat på att ändra till rätt tecken tabell?
[:D]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

harley007

quote:
Originally posted by paroos

Jesper, du har aldrig funderat p� att �ndra till r�tt tecken tabell?
[:D]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW



Haha, jo, tanken har minsann slagit mig! Efter en uppdatering för nån månad sen så bytte uppenbarligen Firefox teckentabell för Imac forumet ballade ur (dock bara detta forum). Jag testade några olika varianter men hittade inget som funkade. Så istället för att ändra på tekniken ändrade jag på mig själv, nu för tiden skriver jag även för hand med \"?\" på alla å, ä, ö [:D]

Har följande teckentabell i min bläddrare: Västeuropeisk (ISO-8859-1) och den funkar uppenbarligen inget vidare. Någon som kan informera vad som funkar? [:I]

//Jesper
Team Nordic-Hobbytec
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Lonsan

quote:
Originally posted by paroos

quote:
Originally posted by Lonsan

Nä du, det är bara kunskap och erfarenhet som brister, eftersom detsamma är mycket större gällande 2t bensin inom IMAC så känns det ju som ett tryggt val.. Inom etablerade klasser som F3A så är el i stor majoritet sedan länge.

F=m*a
E=mc^2

En sak som jag funderar på, hur
kan Q&D lösningar få förekomma i dina maskiner???

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se



1. Man skall inte behöva vara ingenjör och ha sedelpress för att flyga stor maskin i IMAC.
2. Japp, F3A passar perfekt till el, max 2x2m och max 5kg, klockrent!
3. Japp, tryggt val med bensin, driftsäkert, enkelt och relativt billigt.
4. IMAC etablerades för snart 40år sedan...och har idag 100ggr fler utövare än F3A.
[:X] på dej!
[:D]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW



1. Intresse och plastkort räcker gott
2. Aha!
3. Vad jag sett så måste man upp på ingenjörsnivå med sedelpress för att bensindriften
ska bli just driftsäker och enkel (att handha) men då är den plötsligt inte tekniskt sett
speciellt enkel längre med kanistrar och krökar, dubbla tändsystem, gummiupphängningar, bafflingar och 14 olika kolsnurror som ska testas igenom innan allt lirar[:o)]
4. 100 ggr fler? Det är ju trevligt i sig.

Den koleldade ångmaskinen är ju +300 år och fortfarande
den vanligaste energiformen[xx(] och den som byggs ut mest.[:(]
Men modellflyg brukar ligga före med att anamma moderniteter, så dock inte
inom IMAC, nä, här är det fortfarande vanligt med pinna-bygga á 1900-frösihjäl
och som sagt...10b-takt. Men det är väl för att det kommer från det förlovade
landet där man till i alla fall rätt nyligen var övertygad om att
det behövs minst en 7-liters V8 med för att köra en familjebil i 90km/h.

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår