Pilot RC Sbach 342 2,7m från Autopartner RC

Started by paroos, 2011-04-14, 23:26:44

Previous topic - Next topic

Skymic

Grattis till premiären, den blev sjukt snygg Patrick, lagom Avstämd Pimpningsnivå.


//Micke

AUTOPARTNER RC
Futaba
3W Power



//Micke


harley007

Grattis till luftturen, synd att motorn krånglar :( Jag håller med de andra grabbarna, kärran ser GRYM ut!

Team Nordic-Hobbytec
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Kalle_Flygare

Grattis till luftturen! Synd det med motorn :(. Hoppas det löser sig fort så du kan flyga. Mycket fin kärra och decoration måste jag säga!

/Kalle

Multiplex Royal Evo 9
HACKER
HITEC
 

Kent

Ser bra ut Patrick

Vadå motorproblem?? Den går ju bra på tomgång och fullgas, vad mer kan man begära? [:)]

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

imacse_peter

Lite fler bilder...
Filmsnutt kommer senare ikväll[:)]


Image Insert:

76.19 KB

Image Insert:

80.89 KB

Image Insert:

85.24 KB

Image Insert:

62.72 KB

Image Insert:

81.6 KB

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Par A

Gratulerar....
Hoppas att det löser sig med motorn på något sätt.

Det är nästan så att man känner att man kan skaffa en S-bach till fast i ett annat färgschema[;)]

// Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

imacse_peter

Kvällen blev morgon, men här är filmen i alla fall...



// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Spitfiremagnus83

Bra filmat peter och framförallt, vilka sköna kommentarer från lillgrabben! Underbart!

Ja, och flygningen var det inget fel på heller, lite skraj var jag vid landningen, men det verkade gå hur odramatiskt som helst!
 

paroos

Hehe Njae, de stallar inte så lätt de häringa Sbacharna, men det blev lite vingligt då motorn gick så kass, dvs den svarade inte alls mellan tomgång och fullgas. Gick inte att ge de vanliga gas stötarna under inflygning...men men bara att styra ner henne lungt o fint![8D]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Ser på filmen att jag lättar 1:04 och landar 2:57.
1:53 min i luften och hade alltså ganska bra koll...gissade på 2min[:D]

Från 2:15 till 2:30 hör man tydligt hur kass den går...[xx(]
(Vilket jag också säger på filmen: -Den går inte bra! Sedan landar jag möget...[B)])



//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rimsby

Du må ha många strängar på din lyra Patrick, men när en DA går dåligt så ligger man lågt med det, mycket lågt skulle jag vilja säga! Inget man slår på stora trumman om helt enkelt, fixa det lite i smyg istället, som om inget hade hänt![8D]
 

paroos

Tja...den gick ju taskigt pga mina \"tratt experiment\". Men det är ju ingen hemlighet och inget motorn kan lastas för.[;)]
Just detta är nog ganska enkelt fixat, re-tuning alt. bort med tratten.
Det som är lite trist är glapp o klonk vilket gör att den skall in på service = ? veckor innan den är tillbaka = ingen Sbach under tiden...[|)]

Ja-ja kan Robert så kan jag, flyga 50cc Extra i Sportsman alltså![}:)]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rimsby

Klart det fixar sig, tror faktist att din DA skämdes lika mycket, eller kanske lite mer, med den där tratten, än vad Smiths hund gjorde när kulorna var bortagna o husse trätt en tratt över huvudet på han...[:)]
 

Aerobat

Patrick, jag antar du läst DA-100 manualen?

\"A common cause of poor running during aerobatics with gas aircraft motors is the
variation of airflow and air pressure around the carb inlet and the carb pump vent hole
(located on the front carb diaphragm cover). The carb has a hard time adjusting to
positive and negative pressures in and around the cowl. If the vent hole senses the
prop blast or some other pressure variance, it will usually cause the carb to pump
more fuel, which in turn makes the motor run rich. One symptom is that the motor
becomes rich on take off. Shielding the carb from the \"hostile\" airflow usually cures
this problem. Cooling shrouds, between the cylinders and the bottom edge of the air
inlets on the front of the cowl, not only lower the motors operating temperature, but
also help to prevent air from rushing down the inside of the cowl and effecting the carb
air flow. Cowled-in carbs have less problems than those exposed to the outside
airflow. A small air dam behind the carb inlet can help give a good positive air flow to
exposed carb inlets.\"
Mvh Ulf

Aeroparts

Lös förgasarproblemen relaterande till tryckförändringarna.
http://prme.nl/forum/viewtopic.php?t=205
/Lennart