Färdigställandet av EF Yak-54 110\"

Started by Paul, 2011-12-26, 11:11:29

Previous topic - Next topic

Aeroparts

#30
Manualen säger så här.
Failure-proof:
if a fault develops in the slide switch or its connecting
leads, the electronic circuit ensures that the last
active switched stage (ON or OFF) is maintained. This
means: even if the switch comes adrift in flight due to
vibration, the power supply to the RC system is reliably
maintained.
[;)]
/Lennart

Lonsan

Aha, så om den glappar i ett läge så ingen fara, om den däremot skulle flytta sig så är det sämre.
Sånt händer ju inte om man använde magnetbrytare som i Emcotec t ex.
Brustna ledningar fixar den också men inte klämda/kortslutna.
Nä, nöjd kan man aldrig. Mekaniska strömbrytare är utrotade ur alla mina flygmaskiner sedan år tillbaka.
Jag använder kontaktdon som jag litar på som strömbrytare.
Du skulle kunna ersätta brytaren med ett 3-poligt kontaktdon och en byglad plugg.
Eftersom nu switchen har minne så räcker det alltså att du kortvarigt kopplar ihop gemensam pol med den ena eller andra tåten för att slå på eller av.
Det bästa är dock om byglen får sitta kvar för om av någon anledning båda batterierna skulle glappa till eller sjunka väldigt mycket i spänning så tappar switchen minnet...


MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Hmmmmm...[;)][?][?][;)] , vet inte hur jag skall göra längre.
Ibland känns det som \"Ju mindre man vet, desto bättre\" eller man kanske ej skall fundera så mycket. Skulle verkligen Multiplex släppa en brytare som kan ändra läge själv??? En möjlig lösning om man ej vill byta mot ett 3 poligt kontaktdon (vet inte enns hur ett sånt ser ut) borde vara att sätta brytaren inne i kroppen med ett stag som går i ett trögt rör, för på och av..... så att brytaren på grund av friktionen i staget omöjligtvis kan flytta sig.
Mvh Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Paul, jag känner igen mig i ditt resonemang. Man får, som du skriver, hoppas att en så stor tillverkare som multiplex inte släpper något skit.
 

Paul

Sim Saladin[^]..........

Hitta ett rätt. !!
//PM
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Ska ge mig på att försöka göra en lika snygg front som Micke och Lennart gjort på sina.

Men detta är ganska krånglig och tidsödande, önskar det fanns färdiga.
Slutresultatet med färg och allt kanske dock kommer gömma alla skavanker.
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

#36
Bensinslang...... anser att denna snutt slang till motorn mellan grenrören, sitter ganska utsatt. Så jag tog en stor monteringsplata, som även är säkrad med en träskruv, vidare är slangen lindad med både plast och silicon-spiral.

Mvh Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Oj, det där ser spännande ut :-)

MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Arbetet i flygplansfakriken fortsätter, med fronten[8D]
Härmar föregående byggare, och plastar styrningar i luftintagen.

Och nu blir det så där tråkigt igen[:(]..... tar ju lite tid innan plasten härdat.
Mvh Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Äntligen färdig...........

Blev så där! På lite håll syns ej mina små missar, nu skall den bara plastas fast i kåpan.
En lite grej varje dag, så är det snart klart[:)]
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Så oerhört vackert[:)]

[:)][:)][:)]
//Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Skymic

Snyggt Paul,åsså en spinner som kronan på verket[:)]

//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power




//Micke


Par A


Jaa.. en spinner och hjulkåpor måste bara på[:D]

Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Paul

#43
Spinner ska på så småningom, förmodligen när jag testat lite proppar till våren, dock inga hjulkåpor[;)] Vissa klistermärken skall också bort till plats för nya.
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Henrik

Premiär snart?[:p] Blir nog jäkligt bra med DA120 o canistrar.Flög själv med DL100 o pipor och det var en hel del meckande innan jag fick det bra(inte 100.

/Henrik Karlsson