Färdigställandet av EF Yak-54 110\"

Started by Paul, 2011-12-26, 11:11:29

Previous topic - Next topic

Paul

Siktar på att den kommer bli helt färdig nu i veckan som kommer, sen är det bara ett bygge till.....
Synd att dekalerna inte förstorar motorn!!! Det sitter bara en DA-100 i den, vi får väl se om det räcker??
Vad skall du Henrik ha 3W 106:an till?, har du fler maskiner på G efter stor-krillen?
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Henrik

Det är min bror som ska ha en så jag la ut en annons åt honom. Jag kommer att flyga med det jag har, 2st 100cc maskiner o en 150cc maskin lär räcka[:D] Tror att din 100cc setup räcker till ändå! Är det 100L?

/Henrik Karlsson
 

anders e

#47
Paul, kjøpte inte du yaken med DA-120 motor av meg?

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200

Paul

#48
Nej Anders, köpte Yaken tom med servon, köpte din DA-100 som du hade i en dubbeldeckare, som jag tror gick i backen.
Tror Ulf eller Rimsby köpte din -120.
Det är alltså den äldre varianten av DA-100.
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

anders e

Ahhh, ja det stemmer[:D]

Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200
Anders Engesvoll
http://www.letsfly.name/
Team Autopartner rc
EF-extra 125\'\'/DA-200

Paul

#50
Gårdagens förrändring[:D]

Plockade bort golvet i canopyn, som satt där innan.
Gillar när man lätt ser sladdar, rx-lampor och diverse grejer inne i kroppen.
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Sladdarna till stabben..........

.....är både spiral försedda och går genom en nylonstrumpa, som styrning.
Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Kent

Tänk på att kablaget kan bli ganska tungt, med tanke på tyngdpunkten

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Paul

Lite paus i bygget, färdigdatum flyttas fram ngr. dagar[;)]
Just nu lite renovering av Depronmodeller inför inomhusflyget i Växjö på lördag.
Förmodligen de två vanligaste modellerna... Yak55m och Sbach 342 i IMAC 2012, dock här i extra miniatyr[:)]

Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Var har du köpt den där plast spiralen?
 

Paul

Kjell & Kompany, 10 meter per förpackning à 39:- (tror det var det priset)
Finns i både transparent och svart.
//PM
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Från början var den gul, jag målade den röd..... men[?] den blev vit[}:)]
Ja någon lakerare är jag ej, när den väl var röd, så välte den och det fastnade dagstidningar på den överallt[xx(].
Så fram med röd sprit och börja gnugga..... och tillslut var all färg borta, både den gula och röda.
MEN JAG HAR NUMERA RÖDA HÄNDER[:D][:D]

Mvh Paul
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Eftersom lite extra vikt i bak ändan inte skadar på denna maskin, så förstärker jag bakkroppen med några \"kryss\", dels för att det kan vara bra, och dels för att glädja Pär som hela tiden tjatar om.......att på min Pilot RC!!!....-är det minsan kryss-förstärkningar.[;)]
Men nu du Pär så har jag också det, och förmodligen fler än dig, och dessa i riktigt trä[:D]

Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Batteri-låda, till tre batterier tillverkas idag, även lite kontakter och förlängningskablar måste fixas innan placering i kroppen.

Och dessa tänker jag ha till servona.....
Hyperion LiFe 6.6 volt 2100mAh.

Mvh Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Batterifacket blev ganska bra, kommer fylla sin funktion mycket bra, tror jag. [8D]

Mvh Paul M
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC