NM IMAC 2012 - 20-23 september

Started by Aerobat, 2012-08-06, 11:24:51

Previous topic - Next topic

Aerobat

Och?

quote:
Originally posted by Mikael_Ingemarson

Laget är fullt[:D]

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Mvh Ulf

Lonsan

Jamen hallå!

Nu får ni lägga av, finns det ny info så ut med den, va e de här för trams!
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Vad vill du ha sagt med det inlägget?

Vi jobbar febrilt med att få till sista platsen i Sportsman och vad jag förstår är det precis klart.

Info kommer under dagen.

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Så bra då.

Förstår bara inte varför det ska vara ett sån\'t hemlighetsmakeri.
Kanske inte en medveten avsikt men så har fler än jag upplevt det.
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Hemlighetsmakeri???

Vi har nog den mest öppna process man kan tänka sig!

1-3 i resp klass kvalificerar sig till en ordinarie plats.
Alla efter i turordning räknas som 1:e reserv, 2:e reserv...etc och tillfrågas i den ordningen.

Att kontakta alla tar tid, dessutom vill de som tillfrågas ha en chans att undersöka sina möjligheter, kolla med familj, jobb osv. det tar också tid.

Denna gång har det varit extra bökigt och faktum är att vi fick beta av hela sportsman listan från 2011.
Tyvärr utan resultat.
Därav beslutade vi att köra på årets sportsman placeringar uppfrån och ner. Då vi trots allt hunnit 6 tävlingar redan.
Den som till slut tackade ja och som kommer att ta sista platsen i Sportsman är Paul Madej.

De som hoppades över var Jesper Svensson och Ingemar Thöörn då båda inte har tävlat sedan Tidaholm, 9-10/7 2011 och ingenting i år. Vi kände att då är man inte aktiv och därav inte heller aktuell för ett landslagsuppdrag om drygt 3 veckor.


//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Ingemar

#20
Hej!

Nej det hade kännts helt fel att få tävla NM nu! Men Edgen lever och fick lägga lite rök över Ränneslätt på Eksjö flygdag bland fullsize Sukhoi, Spitfire, Mustang, DC3 och många fler. Men några kompletta IMAC rundor har det inte blivit för mig i år.

Lycka till på NM!

/Ingemar

 

paroos

Hej Ingemar,

Nä vi föstod ju detta, skönt att du skriver och bekräftar vårt resonemang.

Kul att du hör av dej och är lite i loopen.
Hoppas du får tid o lust att komma tillbaka o tävla igen!!

Ha det gött.

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Rimsby

Givetvis vill även jag tacka för att ni frågade, hedrande, hade varit riktigt skoj, ni gjorde nog dock ett bra val i den uppställning som blev, lycka till alla ni som åker iväg, kommer givetvis att följa det här med spänning, Mvh Andreas[:)]
 

jornat

#23
Hej
Det börjar närma sig och jag undrar över ett par saker.
Finns lagledare utsedd?
Ekonomi? Betalar vi själva startavgift, resa  och logi? Bidrag att räkna med?
Uppsamling? Själv räknar jag med att åka onsdag morgon (mycket tidigt) och vara framme tidig eftermiddag. Hur blir det för er andra?

Hälsningar Jörgen
 

imacse_peter

quote:
Originally posted by jornat

Hej
Finns lagledare utsedd?
Hälsningar Jörgen



Nej, fortfarande ingen i laget som kan ta den biten...


quote:
Ekonomi? Betalar vi själva startavgift, resa och logi? Bidrag att räkna med?



Startavgifterna är betalda av förbundet. Resa och logi står man själv för. Bidrag, inte från SMFF.


// Peter
// Peter Schmidt

imacse_peter

// Peter Schmidt

imacse_peter

Och nu även tidsplanering (samma länk)

// Peter
// Peter Schmidt

Aerobat

Och hur är det med svenska domare?
Mvh Ulf

paroos

quote:
Originally posted by Aerobat

Och hur är det med svenska domare?



Vi har som du vet inga dedikerade domare.
Vi tillämpar alltid pilot judging, det är också anledningen till att det funkar och att arrangörer vill vara med.
Pilot judging säkerställer att det alltid finns insatta domare tillgängliga samt genererar inget extra jobb eller kostnader för arrangörerna.
Enda gången vi kan mönstra dedikerade svenska domare på NM, är om någon av de mer erfarna inte tävlar och samtidigt kan/vill ställa upp.
Denna gång fanns ingen tillgänglig. (jag själv hade ex. tävlat om jag kunnat åka)
Om svenska domare skall vara med på detta NM krävs därför pilot judging även här.

Som vanligt hoppas vi på en välbesökt domarkurs i vinter.
Vi måste få fler som lär sig och dömer.
Dels för cupen, dels för att chansen att ha dedikerade domare på NM skall öka.
Inför NM på hemmaplan 2013 är det redan nu enkelt att se vilka som initialt är otillgängliga. Dvs alla som kom 1-3 i cupen och som primärt kommer att delta som tävlande.
Det är bland de övriga och som har lite rutin att döma som vi redan nu måste värva/leta efter domarna.

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Det gick bra att döma i Danmark även om man nå\'n gång skulle önska sig en räkmacka och glida igenom en tävling helt utan den störning och stress som dömande tyvärr ofta utgör på våra cuptävlingar (mycket beroende på hur väl  domarplaneringen utfallit)
MEN, om man tar en titt på tidplanering och startfält så blir ansträngningen inte speciellt stor jämfört med hur det numera ofta ser ut på våra cuptävlingar.
I Basic och Sportsman är det 9 piloter, inte så farligt, och i Intermediate och Advanced bara 6 piloter.

Tittar vi på planeringen så ska det flygas 16 omgångar på 2,5 dagar. (+freestyle)
I svenska laget är vi 8 rutinerade domare, det ger alltså högst ett pass om dagen om vi vill ha minst en svensk domare till varje omgång.
Vi har alltså en väldigt smidig tävling framför oss jämfört många cuptävlingar då snittet för de mest belagda domarna snarare är 2 omgångar eller 1 mega omgång med typ 15 piloter.

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår