H9 Sukhoi 26MM, 3,1 m, från Östersunds modellhobb.

Started by Paul, 2012-08-07, 12:56:24

Previous topic - Next topic

Paul


Gott Nytt År[:o)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Tändnigsmodul installerad [:o)]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Propert! Det är mycket med det elektriska :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

quote:
Originally posted by Lonsan

Propert! Det är mycket med det elektriska :-)


Japp...det ser finfint ut [:p]
/Lager
 

Paul

Åh..... kul att ni gillar min installation, tack så mycket[:I]
Själv blev jag mest nöjd med den \"skumgummi\" dämpade tändningsbox fastsättningen, som man enkelt kan byta ut ( kardborreband ) vid eventuellt fel. [;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

Ser att du har sneglat på min specialare \"kardborre runt kabel som sedan fästen med buntband\"

Tycker det är en klockren lösning, framförallt om man kombinerar det med Kjells kabelstrumpa.
 

Paul

Nja... Magnus, har faktiskt inte sneglat på din lösning[:I], som med kardborreband runt verkar vara en smart lösning[:)], jag har först tagit vit tunn mjuk emballage \" frigolit \" sedan ishockey-tejp av väv, brukar användas till klubbor, för greppet till pucken[:o)]
[;)][;)][;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Tänkte jag skulle fira min 500:e post i detta forum med något alldeles speciellt[:o)]
Nu kom jag dessvärre inte på något, och jag ville göra något på flygplanet igår.......
- Vad ska jag göra[;)][:0][:(!][8)][B)][?].....
.....i brist på fantasi, la jag bara lite glasfiberväv och plastade fast där tanken ska ligga, varför vet jag ej[?][;)][?], men det är ju ändå ca 1,5 kilo som kommer ligga där. [:o)]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Paul, Hoppas du inte missat den stora trenden att ha en Pilot av sig själv i modellen! Vad jag förstår är detta viktigare än målade roderok..  [:D]

Image Insert:

86.21 KB



Paul

Jo, men man kan inte hoppa på alla trender, och sen har jag ingen sån där dupliceringsmaskin (klonmaskin) som du har........[:)][:)][:)]
Vad fin du blev Rikard, fast.......du ser lite rädd ut[;)], håller det på att gå snett[?][:)]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Antar att det ät Intermediate som skrämmer mig lite ;-)    Du får väl komma till storstan så kan vi klona dig också....  Just nu ligger en annan Stockholmare i fräsmaskinen..



Paul

Ett trevligt erbjudande[:p], får tänka på det om jag i Stockholm[:)]. Tack.
Du kommer att klara intermediate galant, och efter första tävlingen byter du klongubbe till en som skrattar[:D]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Jag beställer gärna en pilot när du fixat så att du kan beama över den direkt till min cockpit :-D
Det är väl snart fixat misstänker jag...? Mina koordinater till cockpit;
56.0856, 12.6982, alt 43.6 m
Max 300 tecken, 272 återstår

Rikard Levenstam

Paul, är du i stan hör av dig.... en öl på stan funkar ju om det inte blir scanning !

Yes, snart finns väl en 3D scanner och en 3D printer i alla hem.....

Blir det uppgradering av pilot efter Intermediate start blir det väl med en med påse i handen... vem vill åka med i negatibva kvikisar på 75% gas?? Inte jag....
Så en rädd pilot är nog realistiskt tror jag  :-)




Paul

No problemas[:o)], har länge varit nyfiken på hur detta flygplan kommer matcha min bil. Facit visar att den kommer att få plats, lite mer problem blir det när proppen kommer på.
Spinner [?][?], ja då blir modellen för lång för att fraktas utan att behöva skruva bort en massa[:I] Mina två våningar i bilen kommer även det vara svårt att ha kvar.......[:0]


Givetvis behöver man ju ej ha stabbar på, så bägge flygplanen får nog plats till slut. [;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC