Overkill för söndagsflygare

Started by Lager, 2012-11-15, 22:58:24

Previous topic - Next topic

Lager

quote:
Originally posted by Lonsan

Verkligen inte, men det där med matchning...[:X]


Trådkapning!!! Pussas får du göra i dina egna trådar[:0]
 

Lonsan

Ok, färskt bekräftat i annan tråd och själv upplevt, de där kolfibersporrställen från Krill är inte så bra. Beklagar att komma så sent med den upplysningen.
Jag lindade mitt med kolroving vid den övre böjen efter att den delaminerat och sen har det hållit. Kanske idé att göra det redan från början?
Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

#152
Originalstället är fult också :-P Hoppas kunna inhandla ett Levenstams-ställ. Förhoppningsvis behöver jag inte borra om hålen i kroppen.

Mitt förra inlägg var inte så allvarligt menat [:X]

/Jonny
 

Rikard Levenstam

Well, Textreme stället på  min Sukhoi är fortfarande helt, men utbytt till ett hemgjutet som passar bättre... Till Extran är det slankare och mer skalariktig vinkel....  Om man vill förstärka Krill stället rekomenderar jag en kolstrumpa...

Ok, ska se om inspiration dyker upp och formen blir fylld igen...



Lager

Tankfäste \"inspired by Volvo 740\". Passformen är perfekt, men tyvärr bygger det onödigt mycket på höjden. Får se om jag gör något åt det.
Image Insert:

58.39 KB
/Lager
 

Lager

Syns någon skillnad?

Image Insert:

60.64 KB
Gick att sänka fästet 9 mm med lite ändring av konstruktionen.
/Lager
 

Rikard Levenstam

Ser bra och stadigt ut, men hur fixerar du den på vingröret?



Lager

quote:
Originally posted by Rikard Levenstam

Ser bra och stadigt ut, men hur fixerar du den på vingröret?


Jag hade tänkt sätta fast med ett par kraftiga buntband runt vingröret och infästning mot hyllan på något sätt. Hoppas att det blir tillräcklig friktion mellan tygonslangen och röret.
/Lager
 

Lonsan

Är kroppsröret tillräckligt styvt för en sådan övning? Om det deformeras kan det bli attans trögt att få i och ur vingröret liksom.
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Ser ut som en släpkärra man vattnar får med ute på betet, fast den saknar hjul[:D][:D][:D]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lager

quote:
Originally posted by Lonsan

Är kroppsröret tillräckligt styvt för en sådan övning? Om det deformeras kan det bli attans trögt att få i och ur vingröret liksom.


Har inte tänkt så mycket på det. Om man har vingröret isatt under monteringen, så borde det motverka deformation. Ska prova snarast.
/Jonny
 

Lager

quote:
Originally posted by Paul

Ser ut som en släpkärra man vattnar får med ute på betet, fast den saknar hjul[:D][:D][:D]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL




:-P

Nä...blev inte så vackert...tur att jag har lackat roderhornen. Kompenserar något[:o)]
/Jonny
 

Paul

Tyckte inte den vart dåligt byggd, eller ful.... bara att den liknade en vatten-kärra.[:I]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lager

#163
Ingen fara Paul...tyckte det var en kul liknelse.

Från det ena tll det andra...vad har du för dimension på klunkröret i din tank?
/Jonny
 

Paul

Om jag minns rätt så var det en inner diameter på ca 3mm, samma som slangen, kanske kommer min ZDZ 180 behöva grövre slangar men det återstår att se[8) Har kört samma på DLE 111 utan problem[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC