Overkill för söndagsflygare

Started by Lager, 2012-11-15, 22:58:24

Previous topic - Next topic

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

#181
På Valachfronten intet nytt. Det enda jag vet är att produktionen återupptogs förra veckan.
Hoppas nya ägaren tog över prioriteringsordningen för utleveranser, så man inte hamnar sist i ordningen.
/Lager
 

Lager

Dagens pyssel.


Image Insert:

71.05 KB

Image Insert:

61.76 KB
/Lager
 

Rikard Levenstam

Vackert !! Hur planerar du att placera ackar och Powerbox/tank i kroppen? Jag vill ha det lätt servat/meckat men tycker det börjar bli trångt.. /R



Lager

Nä...inte så mycket plats som man kan tro. Med facit på hand hade jag placerat tanken lite längre fram. DPSI:n får plats, men det är inte mycket utrymme att spela på. Resten får vänta tills rovan är på plats. Blir intressant att se var ackarna hamnar med tanke på att Valachen är ganska tung.
/Lager
 

Rikard Levenstam

Min balanserar på vingröret med ackarna precis bakom tanken. Hoppas göra fäste för ackar idag, ska vara snabbt att få ut dom för laddning också..   Beställer jag en till så ska det vara utan lådan som sid servona sitter i...



Aeroparts

Håller med den är bara ivägen och det finns smartare lösning på fördelning av krafter från landställ, vingrör etc. Bättre att få den löst i så fall.
Lennart

Lager

#187
Bängförkyld...o kallt i garaget, så verkstan har fått flytta in i vardagsrummet.
En vinge klar (mer eller mindre...lite justeringar kvar)

Image Insert:

89.18 KB

Image Insert:

62.6 KB
/Lager
 

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

Lonsan,
Det enda nya jag hört är att produktionen har legat nere sedan förra året! :-S
Konstigt att det finns så lite info om motorn på internet? Borde ju ändå ha sålts en del 120 cc?
Väntetiden är fortfarande ett \"?\"
Jag har varit i kontakt med Toni C och han ska återkomma med info, om sin leveranstid, nästa vecka.
Firman jag har beställt från har nog tröttnat på mitt tjat vid det här laget ;-)
/Lager
 

Gullberg

Tips!

Image Insert:

37.8 KB

//Gullberg

www.krill-model.com/eu/en/
www.desertaircraft.com/
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Lonsan

Och jag som köpte en helikopter för bara 24 h sedan...mummel hmm
Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

Tack för tipset Jonny! [:D][:D][:D]
/Lager
 

Lager

#193
Ja, nu ser det ut att ha löst sig med motorn [:D][8D] Hade precis fått veta att jag skulle fått vänta ytterligare 2 månader till leverans. Så visade det sig att det fanns någon i detta land som beställde en motor i september, men som inte velat vänta och därför valt annan motor. Den, i september beställda motorn, ska enligt uppgift levereras från Toni Clark nästa vecka.
Är själv ganska dålig på att bevaka diverse \"köp o sälj\", så Gullbergs tips blev värdefullt.
/Lager
 

Hakan G

Glädje och blandade småhopp.
Ser fram mot att få titta lite närmre på dina grejer.
Hörs
//HG