88\" GP Yak 55-M med Terminator 30-10

Started by Lonsan, 2012-12-16, 19:37:06

Previous topic - Next topic

Paul

Har du nattskiftet?.....i Yak-fabriken[:)][:)][:)]
Synd att de har gjort glashuven lika \"ful\" som på tremeters Krill 55:an, dvs. icke skalariktig, annars ser den ju mycket snygg ut.


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Lonsan

Öh, jag tyckte huven på denna va så ful att jag trodde den var snudd på skalariktig...
Max 300 tecken, 272 återstår

Rikard Levenstam

Hmm lite väl rund framtill kanske, eller vad menar du Paul?  Jag har ritat en Yak i Cad, och inser att det finns lite olika vingalternativ till Yak55. Har även en ritning som beskriver 2 samt 3 delad huv så även här finns alternativa lösningar :-)

Krillen tycker jag ser rätt skala riktig ut... Dock annan form på sidroder ach bakdel på huv mot min ritning....

Någon som kan mer om Yak varianterna??


Image Insert:

40.81 KB



Lonsan

Tjuggehell! Min GP Yak är inget skalaprojekt. ;-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

Jo, Yak 55:an har två rutramar som går bakåt, Krill har så på sin 2,6 m[:)][:)], men på 3 meters modellen har dem gjort som du ritat, Rikard, dvs med en rutram som går framåt[xx(][xx(], precis som på Pontus GP, en bagatell kanske, men det vore ju så lätt att göra som det skall se ut[:I][:I]
Image Insert:

81.89 KB

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

#20
Hej Paul,   Denna ritning beskriver 2 eller 3 delad huv... Vilka versioner av Yak55 son har vilken har jag inte koll på...

Förlåt tråd avvikelse i skala riktning ;-)

/R

Image Insert:

47.83 KB

edit....Bild utan ÅÄÖ i namnet....[:I]



Paul

#21
Coolt, jag visste faktiskt inte att det fanns en tvådelad, alla bilder som jag sett på riktiga har varit tredelade[:o)].....tänk vad man lär sig mycket på detta forum[:D]
Såg nu att du skrivit det i din förra post Rikard, dock läste jag denna för snabbt och slarvigt,....... det allra viktigaste är dock att måla sina roderhorn[:p][:p][:p]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Rikard Levenstam

Yes, Paul...börjar fatta 2013 trenden ;-)  Ska tänka på det när extran kommer...



Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson


Lonsan

Bra tror jag, bilder kommer. Vid radio inställning upptäckte jag att ett höjdroder var ganska skevt, hoppas det går att dra rätt med klädseln. Träkärror baah!!
Efter ett tags finlir med utslagen så slutade plötsligt ett höjdroder att fungera. Efter felsökning visade det sig att plus-hylsan i UNI-kontakten kasat ut när jag satte den i mottagaren.
UNI-kontakter, dubbelt baah!!!
Helt färdig är jag inte, det ska till ett kolfiberlandställ också, det medskickade i 5 mm alu är för tungt, för styvt och för lågt.
Men skulle det mot förmodan bli kalasväder så går det nog att ta en testrunda på plåtkryckor också ;-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Skymic

quote:
Originally posted by Lonsan

Bra tror jag, bilder kommer. Vid radio inställning upptäckte jag att ett höjdroder var ganska skevt, hoppas det går att dra rätt med klädseln. Träkärror baah!!
Efter ett tags finlir med utslagen så slutade plötsligt ett höjdroder att fungera. Efter felsökning visade det sig att plus-hylsan i UNI-kontakten kasat ut när jag satte den i mottagaren.
UNI-kontakter, dubbelt baah!!!
Helt färdig är jag inte, det ska till ett kolfiberlandställ också, det medskickade i 5 mm alu är för tungt, för styvt och för lågt.
Men skulle det mot förmodan bli kalasväder så går det nog att ta en testrunda på plåtkryckor också ;-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se



Inte behövst det väl nytt landställ det är väl din son som skall flyga![:)]

//Micke

//Micke


Lonsan

He he, nja det skulle va höjden då, Svante undrar varför den har så liten propeller (24x12),
Stefan har 26x12 på sin Terminator.
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

Svante testar utslagen



Image Insert:

62.28 KB

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

trip trapp trull, ryska rundnosar på rad...



Image Insert:

85.5 KB

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår