Servokontakter

Started by RC-Flygare, 2013-06-11, 15:25:12

Previous topic - Next topic

RC-Flygare

Hej!

Tänkte ansluta servona (2 st/stabbhalva) till kroppen via de där gröna mpx-kontakterna. Dessa kontakter har ju 6 stift och således kan man använda en kontakt för båda servona....är detta ok eller finns det någon vits med att använda en 6-polig kontakt per servo??
 

paho

Min erfarenhet (vilket inte är enorm) säger mig att om man har två kontakter till två servon kan en falera och man har styrförmåga kvar. Har du en kontakt till två servon så försvinner \"failsafen\" med att du har två servon. Sen är det enklare att sätta dit en kontakt i vardera vinghalva jämfört med två kontakter per vinghalva.

Sen finns det andra kontakter än MPX som har bättre låsning än vad en MPX har, det ska inte vara några problem men jag har råkat ut för detta problem när min klädsel gick sönder och det blev lite \"turbulent\" inne i planet som resulterade att kontakten släppte.

Ska du ha en kontakt se till att låsningen är ordentlig och att lödningen är perfekt, då får du inga problem (nästan i alla fall) och en enkel fastsättning.

/Patric
/Patric

Lonsan

Max 300 tecken, 272 återstår