Personifiering av Krill SU-29 33%

Started by Spitfiremagnus83, 2013-10-09, 22:09:13

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Det sitter Gabriel på samtliga andra roderfunktioner, så där sover jag gott. Som sagt, har det håller för Herr Levenstam i 200 flygningar så funkar det för mig.

I min EF extra med en da60 har jag alu-armar runt om. DEN vibrerar må jag säga, men efter att ha sett 3W:n i detta flygplan gå så känner jag att jag i te behöver vara orolig.

Dock funderar jag på alu-armar för den rena pimp-faktorn. Tyvärr är ju secrafts hitec armar blå, det matchar ju inte!
 

Blomman

Kan man måla roderhorn så kan man väl måla servook. [:D]

/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Lonsan

Har funderat på det där med spline axeln på std storlek servo.
Den har ju inte ändrats i storlek på typ 30-40 år men servona har ju blivit 10 ggr starkare.
Till många servo, bl a Futaba, slänger de med en påse std armar av löjliga dimensioner i mjukplast. Oanvändbart.
Hitec levererar med lite biffigare plastarmar men de står enligt min spaning inte rycken helt under värsta omständigheter.
Dvs ett 40kg servo fullt utnyttjat, en väldigt varm dag osv. Metallarmar eller Gabriel hänger däremot med.
Men frågan är varför man inte valt att göra som MKS, gå upp ett snäpp i dimension. Kolla in även de läckra armarna (tyvärr lite korta)
http://mks-servo.com.tw/goods.php?goods_id=hbl850
Max 300 tecken, 272 återstår

Spitfiremagnus83

Så kom dagen, det blev dags för premiär!

Motorn startade lätt, räckvidden kollades, nerverna var på rätt plats.

Kort taxning sedan full fart upp i det blå. Blev en kort runda för att kolla att \"hon\" hade hälsan.

Ner och kolla att allt satt fast, sedan blev det två rundor till.

Intryck:
-Oj vilken skillnad med en större kärra. Det är verkligen ett stort hopp upp till 100cc.

-Oj vad roderna \"biter\" jämfört med en träkärra.


Flög kärran helt nollad, inga mixar eller dylikt. I all hast hade jag missat differentierade skevroder varpå rollarn inte blev så raka.
Hur stor skillnad ska det vara? Vilket roder ska gå upp mer än det andra?

Måste lägga in en sida/höjd mix. Sukhoien drar rätt mycket åt buken vid kniveggsflygning.

Anade en viss framtung känsla. Rickard hade satt en vikt på sporren som jag plockat bort, den får åka på igen. Jag gillar att stötta inverterat, men kärran ville dala rätt kraftigt vid 45 upp inverterat.


Det var också premiär för min nya bil, som numera har gott om plats till en 100cc kärra! Skönt att slippa montera ner flygetygen i molekyler för att flyga lite.



Image Insert:

59.98 KB


Mycket nöjd efter premiär!



Image Insert:

77.24 KB
 

Niilo

Grattis till en lyckad premiär!
NT
 

Johan

Grattis till premiären![:)][:p] Ang. skevdiffen så bör det vara en negativ differential, alltså mer ner än upp. Börja på 10% negativ diff och prova dig fram.[:)]

//Johan
//Johan

Spitfiremagnus83

Tack Johan, jag får justera detta!
 

Aeroparts

Varför inte slå Rikard en signal och få alla värdena och starta därifrån.
Det trim jobb han gjort tror jag inte många lägger ner.
/Lennart

Speedbird

Grattis ! ! Magnus [8D]

nu är det bara att nöta Sportsman tills tummarna ruttnar och ramlar av... [:0] hehe [:D]

Jag gratulerar till en lyckad premiär ! ! [:)]

/Perra
 


Skymic

Ser riktigt bra ut, grattis!

//Micke

//Micke


Rikard Levenstam

Grattis !! Saknas bara hjulkåpor nu ;-)







Spitfiremagnus83

Ja, hjulkåpor hade varit trevligt.. De svarta som satt på var rätt illa tilltyglade... Fick med två par hjulkåpor, ett par gula i samma färg som Sukhoien och ett par cerise. De gula var rätt dåliga i skicket med, så jag får ta och ge dom ett par lager färg.

 

Lonsan

Inte cerise, kulören är RAL 4010 Telemagenta ;-)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 25/8-EVO
PLETTENBERG
Terminator 30/10
Valach
VM120B2-4T

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

det är rätt Magnus,
No f#¤ing wheel pants på en rundnos [:D]
de är inte fältmässiga !

/Perra