Ystad träning!

Started by Niilo, 2014-03-31, 18:56:19

Previous topic - Next topic

Niilo

Alla klubbar med självaktning har ju en träningstråd![8D] Vi vill ju inte vara sämre![:D]
IMAC i Ystad inskränker sig för närvarande till en pilot! Vi börjar få ordning på vårt flygfält som har en bana 20 x 150 m i riktning 11/29. Träningen idag, för egen del, inskränkte sig till markkoll av Pilot-Extran. Tyvärr hade jag glömt aktivera Failsafe så jag tyckte det var säkrast att bli på backen. Nästa gång blir det andra bullar![}:)]
 

Rikard Levenstam

Better safe than sorry..
Låter bra med kontroll av utrustningen och att inte lockas riskera något !
Jag antar att alla har någon form av checklista, i huvudet eller nerskriven?

Gött att du är igång Niilo efter vinteruppehållet /Rikard



Niilo

Ja, då blev det premiär på riktigt idag. Det blev Pilot-Extran som fick lufta sig först! Känns lite märkligt att flyga stora plan  efter inomhussäsongen![:0]
Några starter till, sedan blir det att gnugga \"Sportsman\"![8D]
 

Niilo

Hälsningar från ett vårvarmt Fredriksberg precis i lövsprickningen!
I morgon är många träd gröna. Våren är fantastisk, tycker i allafall jag![8D]
//Niilo

Image Insert:

80.19 KB
 

Papmehl

Heja Niilo! :)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill Aircraft - Desert Aircraft - ExtremeFlight -  Mejzlik - Muller - Futaba servos
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Par A

Hej

Kuuul att se att alla är på gång i vårt avlånga land.

Är det en 100cc maskin eller..?

Kör hårt[8D]

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Niilo

#6
Nej, i Pilot-Extran sitter det en DLE 55, men i min andra, som är en Krill-Extra 330SC 35% sitter det en DLE 111 och det är den jag förhoppningsvis skall använda på tävlingarna! Pilot-Extran får ses som uppvärmning![:D]
 

Par A

Ok
Tyckte maskinen såg stor ut brevid dig..[:D]

Har du kommit igång med någon träning i Sportsman?

Det sägs att det ska bli fint väder i Påsk så då är det bara på det och ta tjuren vid hornen...

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Papmehl

Perra, angående din yak. Blir det premiär nu i påsk kanske?! Lägg gärna upp lite bilder i så fall!

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill Aircraft - Desert Aircraft - ExtremeFlight -  Mejzlik - Muller - Futaba servos
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC

Niilo

Nja, lite har jag börjat att känna på krumelurerna i Sportsman. Jag känt på de tre första och när de börjar att funka lägger jag till ett par figurer i taget. Med lite flyt skall det bli till en hel sekvens när det är dags i Helsingborg!!! Hoppas på att vädergudarna är nådiga också!
 

Par A

Hej
Perra=jag??..[:D]
Perra= Perra på Gotland??..[:D]

Min Yak... vi får väl se[:)]

Min första plan är däremot att flyga in mig i programmet på min stora S-bach 3m då jag känner att den har kraften som 100cc saknar lite..

Ursäkta trådkapningen men ville svara på frågan.

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Eklund

Mer off topic när vi ändå är inne på Perra. Det är vad alla polare kallar mig här hemma [:D]

Niilo

Kärt barn har många namn, sägs det! Fast här verkar det vara tvärtom \"kärt namn har många barn\"!!!
Hur det står till för egen del kan man undra - jag både heter och kallas för NIILO!! Ha, ha...
 

Speedbird

#13
Lite ännu mer off topic... [8D]
engelsktalande kompisar kallar mig ofta för Perry ! ! [:D]

nu tillbaka ON topic, hehe [:D]

/Perra
på Gotland [:)]




.
 

Papmehl

Haha! Perra i detta fall i denna tråd. = Kalmar Per! Annars är Perra = Dyplin ;) sorry för försumligheten ;)

// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - Krill Aircraft - Desert Aircraft - ExtremeFlight -  Mejzlik - Muller - Futaba servos
www.autopartner.se
// Mattias Papmehl-Dufay
-----------------------------------------
Hitec - ExtremeFlight - Muller - DLE Engines
Team Pilot Autopartner RC