C-ARF 2,3 m Extra 300L electric

Started by Lonsan, 2009-09-09, 09:58:19

Previous topic - Next topic

Lonsan

Ett litet steg för IMAC men ett STORT steg för mig,
jag har äntligen kopplat ihop alla balanseringskontakter till mitt
adapterkort.
Känslan är lite som att gå på lina över ett stenbrott med en flaska
nitroglycerin i näven...men det smällde inte.
Jag mätte varenda pol innan jag satte i varje kontakt.
En felkoppling hade lett till MINST en effektuveckling på 400 W
och en generalkortis hade orsakat gett ca 11 000 W. Då blir
det gnistregn och rök.

I tryggt förvar i alu-väskan:



Med regnbågskabel ansluten:







no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

När CIA ser den e du rökt...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Det blev lite el till lådbilen idag[:p][8][?][8D][:D][^]

Axel är ganska nöjd



no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

PREMIÄR!!!
[:D][:D][:)].....[:I][B)][:(!][xx(]

Jo tack, den flög ju...och steg som en raket och så[:D]
Film kommer, Schmidt filmade.

Men, med en mix av 40% nervositet, 30% S.B.S. och 30% taskiga vindförhållande så konverterades ena landstället till s.k. \"retract\";



Skadorna inte så farliga dock;





På något konstigt sätt är jag nöjd med dagen ändå. Kärran funkar,
den har redan transformerats till \"slit och släng\" status och äntligen blev det lite flyga!!

PS. Jag hade målat \"NO STEP\" skyltar på insidan av solglasögonen idag[:D]

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

Aerobat

Grattis till premiär! Trist med stället[V]
Jag var också med på fältet och kan intyga att det inte var optimala premiärförhållanden; sämsta sidovinden, delvis snötäckt fält och snöhögar längs banan. Men det var friska tag Pontus. Och som sagt en kärra är bara ny en gång och det är innan den flugit.

//Ulf S
Mvh Ulf

imacse_peter

och här är den utlovade filmen...



// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Rimsby

Grattis till premiären, friskt vågat i den sidvinden!! Verkar vara hyfsat drag i den där motorn!
 

Benny

Hej !
Vad jag kan se är det ARF Composite
Jag knäckte mitt ställ på SuperExtran efter 10 landningar, förr eller senare händer det att man får en \"körare\" vid landning, och det skall det hålla till.

Tycker det är helt ofattbart att ARF Comp. inte åtgärdat detta ännu(min modell är från 2004).
Problemt är som jag ser det 2 saker:
Ett landställ som är helt utan flex & en infästning som är i poppel plywood.
Till Er som bygger nytt rekomenderar jag att förstärka med glas och ev. kol.

För övrigt tycker jag ARF Comp. står sig kvalitetsmässiigt fortvarande

Benny
Benny

Lonsan

Tack alla, men det VAR ganska tuffa tag för modellen...den första dunsen i backen då jag tappade lyftet helt (det var lokalt lä just där pga en stor träddunge i lovart) kan nog ha mjukat upp träbitarna...
Håller med om att originalställen är vansinningt styva men jag gjöt egna (se tidigare i tråden) och jag såg tydligt hur fint de flexade minst 1 dm vid dunsen. Det räddade nog modellen från värre skador just då.

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

Blomman

Grattis till premiären.
Jag vet ju själv hur djävligt det kan vara vid byig nordvästvind.
Men modellen ser ju annars hur stabil ut som helst.
Inte ett ryck så långt ögat kunde se.
Lycka till med fortsättningen, nu är ju det värsta gjort.

/S.
/Stefan

100% electric since 2005

Autopartner.se

MULTIPLEX Royal Pro 9
PLETTENBERG Terminator 30/8
Hitec
SebArt
DesirePower

Kent

Grattis till premiären Lonsan
Efter att ha sett videon är min första intryck att du bör minska utslaget på höjdrodret. man flyger ju alltid bäst som åskådare [:)]

Barry CO
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Benny

Hej
Kommer tillbaka till den bristfälliga konstruktionslösningen av ARF Comp.

Inget är ju starkare än svagaste länken !

Då landstället är delat i mitten kommer givetvis all belastning i denna skarven.

Denna skarv är givetvis inte starkare är vad \"Poppelplywooden\" är.

Benny
Benny

Speedbird

#132
quote:
Originally posted by Lonsan
Jo tack, den flög ju...och steg som en raket och så[:D]
Film kommer, Schmidt filmade.

Men, med en mix av 40% nervositet, 30% S.B.S. och 30% taskiga vindförhållande så konverterades ena landstället till s.k. \"retract\";

Skadorna inte så farliga dock;



På något konstigt sätt är jag nöjd med dagen ändå. Kärran funkar,
den har redan transformerats till \"slit och släng\" status och äntligen blev det lite flyga!!

PS. Jag hade målat \"NO STEP\" skyltar på insidan av solglasögonen idag[:D]

no more gassers 4 me


grattis till premiären [:)]
lagom drag i den du [:p][:p][:p]

när du nu ändå är på gång... slit ur den där ursäkten till landställsinfästning som C-arf har lyckats med och gör så här istället [8D]
Image Insert:

141.84 KB
så här ska det se ut ! [:D] + robertsson ställ för att det ska hålla för sådana där övningar [8D]

det är kul med kolfiber [:D]

/Perra


 

Lonsan

Ojdå, det var koolt[;)]

Och rätt Benny, delat ställ ställer helt klart tuffa krav på fästet.
Återkommer med resultatet...kan ta en vecka...borta 3 dagar men går igång NU!

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

#134
quote:
Originally posted by Kent

Grattis till premiären Lonsan
Efter att ha sett videon är min första intryck att du bör minska utslaget på höjdrodret. man flyger ju alltid bäst som åskådare [:)]

Barry CO



Nog är det möjligt, det blev ju bara 3 min inkl. 3 landningsförsök så
jag hann inte riktigt utvärdera, detta var också första ute-flygningen
men något större än en Parkmaster på...4 månader tror jag.

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår