Sebart Sukhoi 29S 2,6m 100cc Gul/Svart/Silver

Started by dahlberg, 2009-09-24, 14:58:40

Previous topic - Next topic

dahlberg

#120
Så det vara bara att sätta igång.
Så här såg det ut innan.



Image Insert:

40.67 KB

En liten jämförelse.

Image Insert:

32.83 KB

Och så här vart det.

Image Insert:

31.95 KB

[^][^][^]


Vet någon vart man kan köpa nya fjädrar till sporren.

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

#121
Sidoroder vajrarna är klara, jag gjorde inte som beskrivningen utan gjorde en extra lopp runt lås röret, lite lim sedan avslutas det hela med en bit krympslang

Image Insert:

34.74 KB

Hålen i mässigs skruvarna var väldigt vassa så dessa har gradats av med 6mm borr sen tog jag en bit över bliven vajer utan plast överdrag och drog det fram och till baks tills den inte fastnade längre.

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

#122
Ljud, vibrationer och skrammel ska minimeras. Motor kåpan skruvas men 4 skruvar innefrån på denna Sukhoi, väldigt snyggt men jag är övertygad över att det kommer skramla en del ändå. Har försök hitta något bra material, men inte funnit något som till talat mig. Jag hitta en skumgummi matta på Panduro som är 2mm. Jag skar till två remsor som sprejades med 3M 77 lim, sen var det bara att montera.

Image Insert:

55.79 KB

Image Insert:

60.65 KB

Jag kommer använda samma matta till huven och vingsätet

Image Insert:

29.4 KB

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

Har fått göra andra saker också, för att kunna skruva fast motor kåpan så behöv det en lång 2.5 mm insexnyckel 30cm,
Image Insert:

68.96 KB
Image Insert:

52.1 KB

hitta inte någon sådan men AutoPartner har en som man enkelt kan förlänga med 3mm pianotråd och innandömet av en sockerbit  


Image Insert:

35.29 KB

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

#124
Har börjat fundera på baflingen, byggde en Depronmall och glasade den. Så här vart det.

Image Insert:

64.32 KB

Sen råkade jag hitta dom här bilderna på 3Ws hemsida.





Finns mer här http://www.3w-modellmotoren.com/navigation/weitere-informationen/installation-pictures.html

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

paroos

Wow, antar att du svurit lite över motorkåps-skruvarnas placering![:(!] Där hade de liiiite otur när de tänkte....[:D]

Du skulle mailat till SebArt, typ -Hej, jag hittar inte den 30cm långa M3 mejseln i kartongen som krävs...[;)]

På AA-260:an sitter de innifrån (som du vet) och även det kan vara knicksigt. Själv föredrar jag att skruva utifrån, man kan debattera det estetiska men dels är det praktiskt oslagbart och faktum är att fullskala kusinerna har synliga skruvar överallt.

Smart drag med skummgummi dämpningen, skall kolla Panduro. Har de även tunnare, 1-1,5mm?

MVH

Patrick
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

dahlberg

Tyvärr inte. Hittar du det någon stans så får du gärna infa mig.


//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Emanuel F

quote:
Originally posted by dahlberg

Ljud, vibrationer och skrammel ska minimeras. Motor kåpan skruvas men 4 skruvar innefrån på denna Sukhoi, väldigt snyggt men jag är övertygad över att det kommer skramla en del ändå. Har försök hitta något bra material, men inte funnit något som till talat mig. Jag hitta en skumgummi matta på Panduro som är 2mm. Jag skar till två remsor som sprejades med 3M 77 lim, sen var det bara att montera.

Image Insert:

55.79 KB

Image Insert:

60.65 KB

Jag kommer använda samma matta till huven och vingsätet

Image Insert:

29.4 KB

//Håkan



Den idén snor jag[:D]

//Emanuel F

Teampilot Full Kontroll AB
// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Lonsan

Håkan, du behöver nog inte oroa dig över bafflingen, den där superduper varianten 3W visar är bara relevant när man har boxer eller radmotor då främre cylinder skuggar den som ligger bakom.

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

dahlberg

#129
Vart lite gjort i dag. Skumgummi lister har skurit och limmats dit.





Vid stab halvornas säten så vart 2mm för mycket, så det fick bli lite vävtejp, vet inte om det kommer att hjälpa något men det vart snyggt.




//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

Hej igen, det var ett tag sedan nu.
Men det har hänt en hel del, bilder kommer inom kort.

Allt sitter på plats efter lite beslutsångest och missöden. Motorn har gått 2 tankar 750cc 3,5% V-Power.

3W motorn betedde sig som förväntat vid första motor start, 7-8 flippar med fullgas och choke för att få fram bränsle till förgasaren, efter 3 flippar med ¼ dels gas så tände den till, av med choken och tre flippar så puttrade den i gång, härlig sång i boxer motorn.
Körde med en Biela 25x12 3 blad fick 6100v/min utan att röra någon nål så den blir för liten i luften, måste nog upp i 26-27x12 när den är inkörd. Tomgången var 1500v/min direkt efter första start.

I dag blir det luft dop om alt går som det ska, så jag lägger upp lite bilder i kväll. Blir nog ingen video från marken man kanske från planet. Om det inte skakar för mycket.

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

Hej hopp, tja jag han sätta ihop kärran och starta motorn i varje fall och då märkte jag att tygon slangen hade smält mellan rök nipplarna, så det var bara att börja skruva och när allt satt på plats igen så började det regna, men jag är inte ledsen för det, påt igen i kväll.

Fick i varje fall se DC flyga intermidgetprogrammet några gånger.

Det är inte mycket platts kvar i hissen när allt är inpackat.


Bara spinner och hjulkoppor som saknas


//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

paroos

Gött mos, du kommer att le från öra till öra i första vertikalen upp!
Snacka om overkill power![}:)]
3W e tokstarka, jag har den \"vanliga\" 110an och blev rek. 26-12 till att börja med, sedan ev. 27-12 inkörd.
Det måste du också ha, minst![:p]

Håller tummarna, lycka till!!![8D]
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

dahlberg

Tack Paroos,

Det är tur att man har öron. Den har flugit några gånger nu [:D] oooooo vilken känsla det är.
Alltid lika ledsen när man är tvungen att åka hem. Humm undra om man ska ta en vecka semester nu! [:p]Sportsman programmet är inga problem, man har ju got om tid att tänka[^]


//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Henrik

Hej
Bygget har stått still en längre tid men nu börjar jag bli motiverad igen så här långt har jag kommit med su-29an.

Motor o canistrar på plats

Image Insert:

81.12 KB


Tankarna på tyngdpunkten,fick bygga om lite,skywritern på plats

Image Insert:

83.07 KB

Samma lösning som Håkan med kardborre till tändboxen

Image Insert:

89.84 KB

Kaffe och lite simulatorträning behövs det med[:D]

Image Insert:

53.66 KB

/Henrik Karlsson