Sebart Sukhoi 29S 2,6m 100cc Gul/Svart/Silver

Started by dahlberg, 2009-09-24, 14:58:40

Previous topic - Next topic

Aeroparts


dahlberg

quote:
Originally posted by Aeroparts

Ta en blå vit vetja[:D][:D][:D]



blå vit? [;)]

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

#77
Fick öppna upp lite extra i stabbens rot för att få plats med kontakterna.




Image Insert:

12.42 KB


Image Insert:

5.45 KB

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

Så, nu är stabben klar.



Image Insert:

23.99 KB

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

#79
Gälarna has slipas upp och limmats på plats.


Image Insert:

16.05 KB

Vad skulle man göra utan en dremel.

En fuel dot på plats
Image Insert:

14.02 KB

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Kalle_Flygare

Blir ju super snyggt det där Håkan!
 

dahlberg

#81
quote:
Originally posted by Kalle_Flygare

Blir ju super snyggt det där Håkan!




Ja, Tack. Jag är riktigt nöjd med val av plan och bygget.
Att delta i cuppen förra året har get mig mycket, man har fått många tips på både bygge och flygande.

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

Henrik! Hur går det för dig? Nu har jag kommit igång med mitt buggande hur går det med dit?

Vore kull att se några bilder. Har du en egen tråd någonstans?

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Henrik

Min sambo och jag anmälde oss till en buggkurs och eftersom jag alldrig har dansat tidigare så har jag behövt träna mycket i veckorna därav inget byggande.Men den ska vara klar till april är det tänkt.Bilder kommer senare om jag inte bara kopierar ditt bygge.
Blir det sportsman för dig?

//Henrik
 

dahlberg

quote:
Originally posted by Henrik

Min sambo och jag anmälde oss till en buggkurs och eftersom jag alldrig har dansat tidigare så har jag behövt träna mycket i veckorna därav inget byggande.Men den ska vara klar till april är det tänkt.Bilder kommer senare om jag inte bara kopierar ditt bygge.
Blir det sportsman för dig?

//Henrik




Sportsman i bugg isf. [:D][:D][:D]

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

dahlberg

#85
Jag har egentligen inte byggt något sedan söndan, ligger nerstoppad i sängen.
Men i söndags gav jag mig på sidorodret, jag vill ha det löstagbart (så jag får in planet i hissen och bilen) på något sätt, har funderat hit och dit utan att koma på en lösning som jag känt mig nöjd med. Problemet för mig är att rodret är centrum upphängt med pingångjärn. I rodret så är det små boxar som gångjärnen skall sitta i, och bara borra ett hål på 3mm 50cm långt helt rakt är inte ens lätt om man har en sådan lång borr. Så jag testade att slipa upp hålen med en kullfräs. Det gick, men var ganska tidskrävande. Sen var det bara att mätta in hålet i sidorodrets underkant och borra. Sen var tanken att skjuta in ett kolfiberrör genom hela sidorodret men så enkelt var det inte, givetvis var där flera spant i vägen, tog fram en 3mm pianotråd slipade den som en borr. Lite nervöst satte jag sedan min hemjorda långborr i borrmaskinen och satte i gång. Nu fick jag dit röret och rakt vart det, limmade fast det med epoxy, nu fick jag lite tid till annat.  Sprintarna i pingångjärnen slipades bort med en vanlig fil. Hålen visade sig vara 1,5mm i gångjärnen så det fick borras upp till 2mm (ska använda kolfiber eller pianotråd som genomgående gångjärnsprint , men har inte bestämt mig än).
När epxyn härdat var det bara att slipa bort rör bitarna i gångjärns boxarna, allt prov monterades för att sedan limmas dit (pinngångjärnen alltså).





//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Lonsan

Tror inte att kolfiber som gångjärnspinne håller så bra, det nöts nog snabbt av vibrationerna.
Testa gärna men ha en reservpinne i stål tillgänglig. Titan är också tänkbart, aluminium är nog lite för
mjukt.

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

dahlberg

#87
quote:
Originally posted by Lonsan

Tror inte att kolfiber som gångjärnspinne håller så bra, det nöts nog snabbt av vibrationerna.
Testa gärna men ha en reservpinne i stål tillgänglig. Titan är också tänkbart, aluminium är nog lite för
mjukt.

no more gassers 4 me



Var hittar man titan tråd 2mm, som privat person?

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Lonsan

http://mini-iac.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=715

När jag lade ut det så var det bara 1 person som var intresserad så jag köpte inte något.
Tänkte köpa 40 m totalt av olika dimensioner men lite väl mycket att ha liggande för eget bruk.


no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

Nyroth

quote:
Originally posted by Lonsan

Tror inte att kolfiber som gångjärnspinne håller så bra, det nöts nog snabbt av vibrationerna.



Jag har kört med kolfiber i många av mina CARF maskiner som har en liknande gångjärns konstruktion, inga problem.

Bästa hälsningar,
Niklas