Gotland 24-25/7 2010

Started by imacse_peter, 2010-07-07, 10:54:19

Previous topic - Next topic

imacse_peter

Då är det snart dags igen för en tur till ön, bokade min båt igår så än är det inte för sent !

Så här såg det ut 2008[8D]


// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

LasseB

#1
Här är en länk till vår hemsida ang IMAC från vilken man kan komma vidare till båtbokning på \"idrottens ö\". http://gmfk.se/viewtopic.php?p=2519
//Lasse
 

Henrik

#2
Båt och annmälan klar till Gotland![:D]Åker på torsdagen med 11:05 båten från Nynäshamn.

/Henrik
 

AndersN

Information från tävlingsledningen![:)]

I år kommer vi att erbjuda Basic, Sportsman, Intermediate och Freestyle där breifing är 08.00 och tävlingstart ca 08.30 på lördagen. Vi kommer att bryta för Freestyle under lunchen med andra ord ca 12.00. Tävlingen kommer att pågå till 19.00.

Söndagen så har vi start 09.00 och räknar med att avsluta ca 15.00.

Domarna kommer att vara i Intermediate Michael Scander Och Ingemar Thöörn skriver också okändt.

Domarna i Sportsman kommer att vara Tim Larsson och Peter Schmidt som också sksriver okändt.

Domarna i Basic är Ulf Svensson, Ulf Svartén, Mikael Ingermarson, Pontus Claesson och Joakim Segerdahl,
Ingemar Thöörn?

Administratör [8D] kommer att vara Conny Hägström hagstrom.conny@telia.com

Hälsningar Anders[:D]

 

Lonsan

Öhh, med tanke på listan med anmälda så förstår jag inte riktigt domaruppställningen....5 domare i Basic och 3 tävlande???
Är listan men anmälda kanske dåligt uppdaterad?

no more gassers 4 me???
Max 300 tecken, 272 återstår

AndersN

Trevligt att så många har anmält sig till våran tävling här på ön![:)]

Vi kommer att ha ström tillgänglig i viss mån, dricksvatten och vi hoppas kunna ordna så att det kommer att bli diskbänk och ev dusch. Jag återkommer om detta. Det finns möjlighet i stugan att få hyra en billig sängplats anmäl till mig Anders på 0708-499050.

Vi kommer att ha försäljning av läsk, kaffe med dopp, hamburgare.

Har idé om en gemensam grillkväll med Gotländska kulinariska smaker, finns det något intresse så gör gärna en anmälan eller kommentar snarast!

Någon form av modellförvaring kommer att ordnas!

Väl mött! Anders 0708-499050[8D]
 

AndersN

Hej Lonsan!

Det är idag anmälda 5 st till Basic och antalet domare gör att man dömmer 1 eller ev flera omgångar var!

Anders
 

StigÅ

Vår medlem Henrik Ågren har ordnat så att imacgästerna som kommer till Gotland har möjlighet att duscha på fritidsanläggningen Kneippbyn. Anläggningen är egentligen avsett endast för deras gäster.
Info om hur man ska gå tillväga osv kommer att finnas på Vurphaid. Kostnad är väl runt en 5à per dusch skulle jag tro.
http://www.kneippbyn.se

// Stig
 

Emanuel F

Ja då var vi på plats Vurpaid Gotland

//Emanuel F

//www.Fullkontroll.se
// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Skymic

Kul!
vi kommer på Tisdag natt[:)]
Släng ut lite bilder Emanuel.

//Micke

Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB


//Micke


AndersN

Hej igen alla IMAC flygare!

Välkomna och kul att några kommer så tidigt! Först angående det här med duschar erbjudandet om kneippbyn som ligger 6 km från fältet, är ett bra alternativ för de som vill. Vi har nu också ordnat dusch och tvättmöjligheter på fältet. Kan komma väl till pass för alla under varma dagar [8D].

Jag utgår från at alla hittar till fältet är det någon som inte gör det ring mig 0708-499050.

MVH Anders
 

AndersN

Grillkväll med gotländska primörer![;)] (FÅRRRRRR ej missas [:D])


Angående lördagens grillning så kommer det att bli helgrillat gotländskt lamm med hemlagad potatissallad och till efterrätt blir det Gotlands specialité saffranspannkaka med salmbärsylt och grädde.

Dryck lättöl eller läsk ingår [:p]

Behöver få in anmälan snarast pris är 170:- för vuxna och för barn under 12 70:-.

MVH Anders [8D]
norden64@spray.se
0708-499050
 

Henrik

Lördagen ser ut att regna bort enligt yr.no och klart.se. [V]
Hoppas att det hinner ändra sej...

/Henrik
 

Speedbird

#13
quote:
Originally posted by Henrik

Lördagen ser ut att regna bort enligt yr.no och klart.se. [V]
Hoppas att det hinner ändra sej...

/Henrik

Lita aldrig på en prognos som ligger så långt fram i tiden,
de kan inte ens pricka rätt någon timme i förväg [xx(]
ikväll sa yr.no att det skulle vara mulet och 4 - 6 m/s
det var i själva verket vindstilla och nästan klarblå himmel på Vurphaid airport ikväll [:D]

/Perra
 

StigÅ

GPS kordinater för den som inte hittar, men har en GPS.

Lat: N 57º 33\' 51.14\"
Long: E 18º 16\' 54.30\"

// Stig