Nytt vapen till 2011

Started by Henrik, 2010-07-08, 15:46:35

Previous topic - Next topic

Kalle_Flygare

Nu snackar vi fina former, fina spisar och annat gott!


/Kalle

Multiplex Royal Evo 9
HACKER
HITEC
 

Spitfiremagnus83

Är kylhålen gjorda med enbart en dremel? Imponerad!
 

Henrik

2 pilsner så man blir lätt på handen sedan bara dremla! [:D] Ska erkänna att lite sandpapper å rundfil behövdes med [^]






/Henrik Karlsson
 

Skymic

Hur går det här då,  verkar som om de flesta andra vaknat[:D]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Henrik

Har kört fast!
Har funderat lite på det här med 1 eller 2 servon per höjdroder.Både krill o c-arf vill att man använder 2? EF skriver att om man använder Hitec 7955,7950 så är ett tilräckligt? Vågar man även till Krill använda 1 servo typ 7955? Vill ha lite utrymme att justera TP,vill gärna ha mina plan lite framför tp. Även tank/rök installationen har jag ingen bra lösning på(Har prinskorvar)

/Henrik Karlsson
 

Henrik

Har hafft lite dålig inspiritation senaste året!Bland annat med Tank installationen!


Så här blev lösningen får nu in handen mellan tankarna för att skruva dit bultarna till vingen



Kommer ha elektoniken som hör till motorn på Domen för att det ska bli så enkelt som möjligt montera bort motorn.





/Henrik Karlsson
 

Mikael_Ingemarson

Inte mycket kvar nu[?][:)]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare

Henrik

Kommer nog gå fort nu! Något år kanske[:)]

/Henrik Karlsson
 

Henrik

Idag har jag programerat servorna mitt o ändlägen så att dom ej stångas mot varandra.Men först har jag gjort allt mekaniskt så gott det går.









/Henrik Karlsson
 

Henrik

Mätt lite för roderhorn vinge(Kollat att svarten mätt rätt[;)])



Gängat stänger i ett matrial med jätte hög brottgräns[:)]



servorna till vingen klar att monteras!



Servorna till höjdhalvorna klaraför installation



/Henrik Karlsson
 

Henrik

Monterat sporre+bytt ut stället!









/Henrik Karlsson
 

Aeroparts

Snyggt. Ett litet tips, efter att ha sett på bilderna.
Sätt alltid skruvar med mutter,saxpinnar fokkernålar etc så att om muttern lossnar respektive något häktar tag mm så sitter de kvar.
Som du har skruven till sidoroderlinken nu och tappar muttern så är det stor risk att tappar skruven och om låsstiftet till sporren häktar i något så åker den ur. Ok flygplanen flyger mycket upp och ner etc, men det är en sak som man brukat tänka till på när man tappat första muttern och skruven sitter kvar.
/Lennart

Lonsan

Jag brukar tänka som så att om muttern sitter uppåt så ser jag den. Sitter den nedåt så
kan man missa en tappad mutter mer än en gång, tills det är för sent...
Fokkernålar...det måste jag genast googla
Max 300 tecken, 272 återstår

Henrik

Lite dremla och fila idag innan Jobbet! [:)]







/Henrik Karlsson

 

Aeroparts

quote:
Originally posted by Lonsan

Jag brukar tänka som så att om muttern sitter uppåt så ser jag den. Sitter den nedåt så
kan man missa en tappad mutter mer än en gång, tills det är för sent...
Fokkernålar...det måste jag genast googla


Jag förstår det...men RESTEN[:)] av världen tänker så här.

Q. What orientation should a bolt be installed?

A. Standard practice is to insert all aircraft bolts either with the bolt threads down, pointing outboard or aft whenever possible. This is done in case the nut should somehow come off; the forces of gravity and inertia will tend to keep the bolt in place.  


http://de.wikipedia.org/wiki/Fokkernadel
/Lennart